یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

فرض‌الهی مستندی در رابطه با فیلم‌های تأثیرگذار در رفتار مخاطبان می‌سازد

امیر فرض الهی

امیر فرض‌الهی، از ساخت مستندی با عنوان «سینما به مثابه رفتار» در رابطه با فیلم‌های تأثیر گذار در رفتار مخاطبان در تاریخ سینمای ایران خبر داد.

امیر فرض‌الهی، منتقد و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه در حال تولید مستندی با عنوان «سینما به مثابه رفتار» است، در رابطه با این مستند عنوان کرد: این مستند در رابطه با تأثیر فیلم‌هایی در تاریخ سینمای ایران است که توانسته اند رفتار ماندگاری در حجم مخاطبان فراوان در تاریخ اجتماعی ما داشته باشند و در واقع رابطه سینما با مخاطبان از منظر تأثیرگذاری و قدرت ان در این مستند پژوهشگرانه بررسی و از نگاهی منتقدانه روایت می شود.

 

وی ادامه داد: در این مستند فراگرد معرفی فیلم‌های ماندگار و تأثیرگذار در رفتار، کیفیت و کمیت رفتارها، نهادینه شدن رفتار و مثبت یا منفی بودن آن در مخاطبان، تاثیرگذاری فیلم ها بر روی بروز رفتارهای سیاسی و اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

فرض‌الهی دررابطه با اینکه به چه فیلم‌هایی در این مستند اشاره خواهد شد، عنوان کرد: به طور مشخص در این مستند به فیلم‌های موج نو که در اواخر دهه ۴۰ و اوایل و اواسط دهه ۵۰ ساخته شده است، فیلم‌های شاخص دهه ۶۰ که به عنوان الگویی برای نوجوانان و جوانان مطرح بوده است.و فیلم های دهه ۷۰ و ۸۰ پرداخته می شود. همچنین به فیلم های پیش از جریان موج نو نیز اشاره شده است که البته چون بیشتر این فیلم ها با عنوان فیلم فارسی شناخته می شوند در گفتار مردم تاثیرگذار بوده است که این مسئله موضوع این مستند را شکل نمی دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی در این مستند به فیلم هایی اشاره خواهد شد که جز لاینفک سینمای ایران بوده‌اند و با مشورت هایی که برای ساخت این مستند انجام داده و می دهم سعی کرده ام که سهم سلیقه شخصی را برای ساخت ان پایین آورده و خرد جمعی را ب آن بیافزایم.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.