سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

ایجاد جذابیت در سیما برای مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای/2

نشاط: تولید برنامه جذاب برنامه‌سازان جدید با افکار نو لازم دارد

محمد نشاط در مراسم ضیافت افطار انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران

یکی از راه های مقابله با هجمه های فرهنگی که از سوی شبکه های ماهواره ای به خصوص سریال های این شبکه ها توجه به سریال و برنامه سازی در صدا و سیما است، محمد نشاط معتقد است: برای مقابله با هجمه های فرهنگی باید سطح کیفی برنامه ها را بالا برده که یکی از راه های آن خارج کردن انحصار فیلم سازی از دست عده ای تحت عنوان خواص در تلویزیون است.

محمد نشاط؛ تهیه کننده در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با راهکار ایجاد جذابیت در سیما در جهت مقابله با جذب مخاطبان به سوی شبکه‌های ماهواره ای، ضمن بیان این نکته که بارها در رابطه با این مسئله صحبت به میان آمده اما هیچ گاه به آنها عمل نشده است، اظهار داشت: تنها راهکار مقابله با هجمه های فرهنگی شبکه های ماهواره ای خارج شدن تلویزیون از انحصار برخی از تهیه کنندگان و کارگردانان خاصی است که به غیر از آنها به تهیه کننده و کارگردان دیگری اجازه سریال سازی داده نمی شود.

 

وی ادامه داد: صدا و سیما مثل تیم های ملی که همواره پای ثابت دارند در حوزه سریال و برنامه سازی نیز پای ثابت دارد، به همین دلیل نتیجه ای انحصار متاسفانه این می شود که سریال هایی که بر روی آنت شبکه های مختلف می بینیم تنها بازیگران آن با هم فرق دارند اما در همه آنها موضوعی مشترک و حتی بخش های مشترک مثل بیمارستان ،گورستان، زندان، مواد مخدر و ... وجود دارد. به اعتقاد من باید خون جدیدی در رگ های صدا و سیما وارد شده و مدیران اجازه کار به سایر تهیه کنندگان و کارگردان ها را نیز بدهند.

 

تهیه کننده مینی سریال «پرواز از ارتفاع نقطه صفر» اظهار داشت:  اگر برنامه سازان جدید با دیدگاه ها و تفکرات نو وارد صدا و سیما شوند آنگاه می توانیم شاهد سریال ها و برنامه هایی باشیم که روح تازه ای در آنها دمیده شده است.

 

نشاط تصریح کرد: زمانی می توانیم در مقابل هجمه های فرهنگی ایستادگی کنیم که برنامه سازی صحیح و اصولی صورت بگیرد و این برنامه سازی هم تنها در اختیار خواص نباشد. همچنین کپی کردن نیز راه مناسبی برای مقابله با این تهاجم ها نیست، همانطور که گفتم باید ایده سازی و از این ایده ها بهترین استفاده را کرد.

 

وی در رابطه با افزایش شبکه ها در صدا و سیما، نیز خاطر نشان کرد: به نظر من اگر 5 شبکه خوب و با کیفیت داشته باشیم بهتر است از اینکه 20 شبکه ای داشته باشیم که همه آنها برنامه های تکراری و بعضا بی محتوا پخش می کنند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.