سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

نقد شفاهی/

خرازی‌ها: «روز روشن» بدون ادا با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند

روز روشن

یک منتقد با بیان اینکه «روز روشن» فیلم گرم و ساده ای است که بدون ادا بازی با مخاطب ارتباط برقرار می کند، گفت: در این فیلم به موضوع قصاص خوب پرداخته شده و فیلمنامه‌نویس تلاش کرده تا با تزریق رگه های طنز به پیکره سناریو، از تلخی موضوع محوری فیلم بکاهد.

«شهرام خرازی ها» منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «روز روشن» ساخته حسین شهابی، اظهار داشت: «روز روشن» فیلمی گرم، روان، راحت و ساده ای است که بدون هیچ گونه ادا بازی و پیچیدگی گویی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه افزود: فیلمنامه به دلیل منحنی پر کشش دارای  ضعف های ناچیزی است اما کلیت متن به گونه ای است که می تواند مخاطب را تا انتهای فیلم به دنبال خود بکشد.

خرازی ها تصریح کرد: به موضوع قصاص در سینمای ایران دو گونه نگاه شده است، یکی از زاویه سیاه نمایی و زیر سوال بردن این حکم مسلم اسلامی و دیگری از زاویه انتقادی صحیح، با نگاهی سالم و بدور از سیاه نمایی و اغراق، فیلم سینمایی «روز روشن» جزو گروه دوم قرار می گیرد.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: در این فیلم به موضوع قصاص بسیار خوب پرداخته شده و نویسنده فیلمنامه تلاش کرده است تا با تزریق رگه های ظریق طنز به پیکره سناریو، از تلخی موضوع محوری فیلم بکاهد.

خرازی ها در ادامه در مورد بازی های این فیلم، اظهار داشت: بازی های «پانته آ بهرام» و «مهران احمدی» همچنین سایر بازیگران فیلم بسیار راحت و بی تکلف است و کارگردان به خوبی توانسته است تیم بازیگریش را هدایت کند. فیلمنامه «روز روشن» از لحاظ دیالوگ پردازی موفق است و زبان سناریو کاملاً با زبان محاوره ای و کوچه بازاری منطبق است.

«شهرام خرازی ها» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: برای فیلم «روز روشن» اسم مناسبی وجذابی انتخاب نشده است و این عنوان تماشاگر جلب کن نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.