سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

به بهانه پیش تولید پروژه سینمایی مشترک ایران و فرانسه؛

آزادی: مدیران جدید سینمایی علاقه‌مند به سینما اما کم تجربه‌اند/ «تکنیک بدتر» نشانه ایرانی بودن فیلم ها شده است!

غلامرضا آزادی**

غلامرضا آزادی گفت: فیلم ها در ایران هرچقدر تکنیک بدتر داشته باشند گفته می شود ایرانی تر هستند در حالیکه فیلم برای دیده شدن نیازمند تکنیک است.

غلامرضا آزادی با تایید خبر ساخت فیلم «لالایی» در فصل بهار به سینماپرس گفت: بخش هایی از فیلم در تهران و فرانسه فیلمبرداری خواهد شد که بازیگران از ایران و فرانسه انتخاب خواهند شد.

آزادی درباره ساخت این فیلم در فرانسه توضیح داد: پروژه مشترک بین دو کشور پارامترهایی مثل سطح قابل قبول فیلمنامه و سابقه فیلمساز مطرح است که به همه قوانین استاندارد جهانی اشراف داشته باشد، سینمای فرانسه مثل ایران بی برنامه نیست که هرکسی هر زمان که دوست داشته باشد کار کند، سینما باید تابع همه استانداردها باشد.

وی یادآور شد: فیلم ها در ایران هرچقدر تکنیک بدتر داشته باشند گفته می شود ایرانی تر هستند در حالیکه فیلم برای دیده شدن نیازمند تکنیک است، من با ارتباطاتی که داشتم توانستم این کار انجام دهم و ساخت فیلم در خارج از کشور نیازمند یک سناریو قوی است و سناریو آن مورد بررسی قرار می گیرد که حتما محکم و برازنده بود و در نهایت مورد قبول واقع شد.

تهیه کننده «بالای شهر، پایین شهر» ادامه داد: اکنون در حال کار کردن روی فیلمنامه هستم چرا که سناریو باید به شکلی نوشته شود که لوکیشن ها مشخص شده باشد، با سفری که به فرانسه داشتم و بازدید لوکیشن ها درحال طراحی دکوپاژها هستم که باید کامل تر شود، اکثر کشورها فیلمنامه را به شکل گروهی می نوسیند اما «لالایی» را که مورد تایید کمپانی فرانسوی قرار گرفت نوشته خودم است که به توصیه آنها بهتر شود، با این تهیه کنندگان از طریق فرزندانم در فرانسه و جشنواره هند آشنا شدم.

وی درباره اکران عمومی این فیلم گفت: «لالایی» پروژه مشترک بین کمپانی من و کمپانی فرانسوی است البته کمپانی پخشی که در نظر گرفته می شود قطعا در ایران هم اکران عمومی خواهد شد.

مدیر فیلمبرداری «زن دوم» ادامه داد: سینمای ایران تابع سیاست کشور است و ملت هم نمی تواند با سیاست کشور ارتزاق کند، کار هنری هم گاهی مناسب دولت نیست، البته کار هنری جدا از مسائل سیاسی نیست بلکه یک مسئله اجتماعی است، همه کسانی که در بخش خصوصی فیلم ساخته اند در اکران شکست خورده اند و هیچ اشتیاقی برای ساخت فیلم در بخش خصوصی نیست.

وی ادامه داد: وقتی مدیران به ساخت سالن سینما اهمیتی نمی دهند و در اکثر شهرستان ها هم سینما در حال تعطیلی است، مدیران جدید علاقه مند هستند اما کم تجربه اند، با یک خزانه خالی چه کار خواهند کرد؟ سعی می کنند که کارگردان ها را به ساخت فیلم تشویق کنند اما سینما که نقاشی نیست با یک بوم و رنگ حل شود، سینما یک صنعت و تجارت هنر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.