سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

در دیدار رئیس رسانه ملی با کارگردانان چه گذشت؟

شیخ‌طادی: قرار شد ضرغامی به فیلمسازان بودجه مستقل دهد/امکانات رفاهی برای تلویزیونی‌ها بیشتر خواهد شد

پرویز شیخ طادی کارگردان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم های ویدئویی تهران

شیخ طادی در مورد نشست با ریاست سازمان صداوسیما گفت: قرار شد ضرغامی برای فیلمسازان تا آنجا که ممکن است بودجه مستقل در نظر گیرد و همچنین در شمال کشور یک شهرکی برای بچه‌های تلویزیون داشته باشند تا خانواده تلویزیون بتوانند در سال به آنجا مسافرت کنند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس دیروز در جلسه ای بین مسئولین و مدیران سازمان صدا و سیما با با حضور مدیر سازمان و مو معاونان سازمان صدا و سیما به همراه مدیران شبکه ها و گروه‌ها با کارگردانان و به طور کلی خانواده سینما برگزار شد.

پرویز شیخ طادی کارگردان سینمای ایران که در این جلسه حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: صحبت‌ها و دغدغه‌های مطرح شده از سوی کارگردانان خیلی متفاوت و گاهی حتی متضاد. بیشتر دغدغه‌ها کمبود امکانات بود و بخشی تبادل تجربیات بود و پیشنهادات به مجموعه‌ها و نقدها در این جلسه مطرح شد.

این کارگردان اظهار داشت: با این دعوت ها و نشست ها خانواده سیما یک معنا و انسجام می گیرد و این که تصمیم گیری یک سویه نیست و صحبت های همه اهالی خانواده تلویزیون شنیده می شود این خانواده یک معنا به خود می گیرد و در تکرار این جلسات تاثیرات آن دیده می شود.

 وی ادامه داد: اطلاعات و مطالعات فیلمسازان در جمع مطرح و تکثیر می شود و به همه منتقل می شود. در تصمیم گیری ها جمع به یک حساسیت می رسند و نظرات همه شنیده می شود و روی موضوعات به طور جدی حساس می شوند و رهایی از تصمیمات پراکنده اتفاق می افتد و در کل خیلی تاثیر خوبی خواهد داشت.

 

کارگردان «روزهای زندگی» در ادامه اضافه کرد: یکی از تاثیرات مهم ضرورت حضور کارشناسان جامعه شناس و مشاوران روانشناس در شورا ها، کنار فیلمسازان و نویسندگان است. در واقع می توان گفت آرام آرام یکی از عوامل تولید و مفید و موثر آثار رسانه ای و تلوزیونی، کارشناسان جدی علوم انسانی می شوند و این خیلی مهم است. اگر این اتفاق زودتر بیافتد می توان گفت تشخیص درد کارشناسانه تر است و تشخیص مشکلات کارشناسی می شود و نسخه دقیق تری برای آن پیچیده می شود تا اینکه سلیقه ای اعمال شود و هر کس به اندازه سطح اطلاعات خود بخواهد مجموعه ای را برای اصلاح رفتار بپیچد وفکر می کنم اگر این نشست ها مستمر باشد اتفاقات خوبی می افتد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج این نشست رئیس سازمان صدا و سیما قول داد باشگاه رفاهی فیلمسازان در خانواده تلویزیون را راه اندازی کند و علی الحساب یک باشگاهی فعلا در اختیار دوستان بگذارند و کارت برایشان صادر شود. قرار شد در شمال کشور یک شهرکی برای بچه های تلویزیون داشته باشند تا خانواده تلویزیون بتواند در سال به آنجا مسافرت کند و این امکاناتی است که تلویزیون می تواند به مجموعه اش بدهد و اینگونه آنها را دور هم جمع کند. در جلسات قبل با دارابی بحث هایی شد که به فکر طرح های برای رفاه خانوادگی فیلمسازان باشند.شکل زندگی پشت صحنه و سر صحنه و میزان ساعات کاری و آسیب های روحی عوامل سر صحنه و توجه به سلامت روحی عوامل را خیلی تاکید دارند و توجه شود.

شیخ طادی بیان داشت: درباره بودجه هم تلاش شد تا آنجا که بشود بودجه فیلمسازی مستقل شود و در سال بعد بدانیم که چقدر پول هست تا بتواند برنامه سازی فرهنگی انجام دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «شکارچی شنبه اظهار داشت: در تلویزیون به دلیل این که یک مدیر ۱۰ سال می تواند مدیریت کند می تواند برنامه هایش را اجرا کند و مدیریت فرهنگی یک کار زمان بر است و این مسئله مهمی است. در ارشاد همه چهار سال به چهار سال عوض می شوند ولی در تلویزیون مدیران شبکه ها از پایه بالا می آیند و بدنه مدیر تربیت می کند و در ارشاد این اتفاق نمی افتد و این گرفتاری ها را دارد.۱۰ سال مدیریت یک تجربه ای به دست می آید و یک پختگی بوجود می آید. فرهنگ اینگونه است. مدیریت فرهنگی دیر بازده اما دقیق است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.