دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

پگاه آهنگرانی: نمی‌خواهم تجربه شیرین «دربند» را با فیلم متوسطی خراب کنم

پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویزشهبازی

پگاه آهنگرانی بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر سال گذشته که اخیرا فیلم «دربند» را در حال اکران داشت، از فعالیت این روزهایش و کارگردانی دو فیلم مستند خبر داد.

به گزارش سینماپرس این بازیگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه روزهای پرکاری را می‌گذراند، اظهار کرد: مشغول تصویربرداری مستندی به همراه درنا مدنی با موضوع هنروران سینما هستم. کسانی که از دهه 40 به «ارباب جمشید» آمده‌اند و به خاطر علاقه‌شان به سینما در همان جا مانده‌اند.

وی افزود: این افراد ضمن اینکه سر فیلم‌های مختلف می‌روند و هنروری می‌کنند، هر چند وقت یک دفعه فیلم داستانی می‌سازند و نقش‌هایی که به آن علاقه‌ دارند و فرصت بازی در آن را در سینما پیدا نمی‌کنند را در فیلم‌شان بازی می‌کنند.

آهنگرانی 10 نفر را سوژه اصلی فیلمش عنوان کرد و گفت: 70 درصد کار را تصویربرداری کرده‌ایم و بیشتر صحنه‌ها را در همان محله واقع در ارباب‌ جمشید و قهوه‌خانه‌ای که در آن تجمع می‌کنند و همچنین خیابان «منوچهری» گرفته‌ایم و برای بعضی‌ها نیز به خانه‌شان رفتیم و با آن‌ها صحبت کردیم.

این کارگردان تایم فیلمش را حدود 50 دقیقه اعلام کرد و گفت: در این فیلم از فیلم‌هایی که خود این افراد ساخته‌اند نیز استفاده خواهیم کرد.

آهنگرانی فیلم دیگرش را مستندی درباره تاریخچه محله‌های تهران عنوان کرد و به ایسنا ادامه داد: این کار فعلا در مرحله تحقیق است و به صورت شخصی مشغول کار بر روی 16 محله از تهران هستم و به حمام‌ها، امامزاده‌ها و سایر ویژگی‌های هر محله خواهم پرداخت.

وی ادامه داد: هر محله در قالب یک قسمت 20 دقیقه‌ای و در مجموع یک کار 16 قسمتی آماده خواهد شد که امیدوارم در قالب مجموعه‌ای عرضه شود.

بازیگر «دختری با کفش‌های کتانی» از علاقه‌اش به کارگردانی فیلم بلند سینمایی گفت و ادامه داد:بسیار به این حوزه علاقه دارم اما فعلا جرات این کار را ندارم و شاید تا یکی دو سال آینده سراغ ساخت فیلم سینمایی بروم.

این بازیگر درباره فعالیت‌های بازیگر‌ی‌اش نیز به ایسنا گفت: تجربه بازی در «دربند» آنقدر شیرین بود که دوست ندارم با بازی در فیلم متوسطی آن را خراب کنم و متأسفانه فیلم‌نامه‌هایی که پیشنهاد شد و خواندم، جذابیت لازم را نداشت.

آهنگرانی با ابراز رضایت از اکران فیلم «دربند» اظهار کرد: با وجود اینکه بازیگر به اصطلاح بفروش نداشتیم اما فروش فیلم غیرقابل پیش‌بینی بود و خود گروه هم انتظار چنین استقبالی را نداشتند.بسیار خوب است که مردم تنها دنبال‌سوپراستارها نیستند و به کیفیت فیلم هم توجه می‌کنند.

وی خود را بازیگر بفروشی ندانست و گفت: اصراری هم ندارم که این اتفاق برایم بیافتد.

آهنگرانی که در مجموعه «عقاید یک آکتور سینما» نیز به عنوان مجری طرح فعالیت دارد، با اشاره به آن اظهار کرد: خوشبختانه قسمت‌هایی از این مجموعه که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است بازتاب‌های خوبی را به ویژه در میان سینماگران داشته است، چهار قسمت دیگر از این مجموعه باقی مانده که به مرور عرضه خواهد شد.

این بازیگر درباره عدم همکاری‌اش با فیلم «شهر موش‌ها» که توسط مادرش منیژه حکمت تهیه می‌شود، گفت: «شهر موش‌ها» با توجه به اینکه بازیگر ندارد، طبیعتا کار خاصی نمی‌توانستم انجام دهم ضمن اینکه صداپیشه هم نیستم و اصلا این حرفه را بلد نیستم و تنها دورادور پیگیر خبرهای این فیلم هستم.

پگاه آهنگرانی که سال‌هاست در حوزه روزنامه‌نگاری نیز فعال است، خاطرنشان کرد: قرار بود در روزنامه‌ای به نام «نشاط» که توسط آقای شمس‌الواعظین منتشر شود، همکاری داشته باشم که انتشار آن با مشکل همراه شد. از من کمک خواسته شد و من هم با علاقه قبول کردم تا حضور جدی‌ داشته باشم و به خاطر همین ستونی که ثابت در روزنامه «اعتماد» داشتم را منتفی کردم، با توجه به عدم انتشار آن روزنامه، احتمالا دوباره به صورت سابق با «اعتماد» همکاری خواهم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.