شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

روایت دومین «قصه‌های حرکتی» در جشنواره موسیقی فجر

فریبرز رستمی

فریبرز رستمی با بیان اینکه در حال حاضر در حال ساخت روایت دوم از پروژه «قصه‌های حرکتی» است، اظهار داشت: بخشی از این کار را در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهم کرد.

فریبرز رستمی؛ موسیقیدان و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینماپرس در رابطه با فعالیت های اخیر خود عنوان کرد: آلبوم روایت اول از قصه های حرکتی در سال 89 منتشر شد، در حال حاضر مشغول ساخت «روایت دوم از قصه های حرکتی» هستم، که این پروژه را با حضور 34 کودک و نوجوان 6 تا 14 ساله به پیش می برم، تصمیم دارم که بخشی از این کار را در جشنواره موسیقی امسال اجرا کنم.

وی ادامه داد: قصه های حرکتی الگوی آموزشی مناسبی است که متکی بر اندیشه کودکان و نوجوانان است و در واقع خود کودکان آن را شکل و اجرا را سامان می دهند، در حقیقت فقط کافی است که موضوع و ریتم را در اختیار آنها قرار بدهیم در نتیجه انها با آموزش هایی که دیده اند اجرا را انجام می دهند، مبنای این اجرا نیز قصه، حرکت و آواز-بازی است.

این پژوهشگر عرصه موسیقی تصریح کرد: روایت دوم از قصه های حرکتی ترکیبی از یک قصه است که در 11 پرده با ترکیبی از حرکت و موسیقی روایت خواهد شد، قصه این کار نیز برگرفته شده از یکی از قصه های اقوام ایرانی و موسیقی آن نیز متکی بر موسیقی ایرانی است.

رستمی با بیان اینکه بعد از اجرا در جشنواره موسیقی فجر تمرینات گروه ادامه پیدا کرده و ضبط می شود، اظهار داشت: کاملیا شیخ نوران و کیانا فریدونی همکاران من در بخش طراحی حرکت هستند، محسن ذوالقدر در بخش ساز و سعید تهرانی نیز در بخش تنبک با من همکاری می کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • محمد افشاری ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ - ۰۱:۲۰
    1 0
    از اطلاع رسانی شما گرچه بسیار مختصر بود ممنون و سپاسگزارم.این آقای رستمی موسیقی دان بسیار با هوش و بی حاشیه ایست .در هر بخشی از موسیقی که فعالی کرده رد پای خلاق و کم نظیری از ایشان دیده ام.در موسیقی کودک که با آن کار بزرگ قصه های حرکتی همه را شگفت زده کرد .اتفاقا چند ماه پیش به صورت اتفاقی وبعد از یک سفر دراز مدت بیرون از ایران به دعوت دوستی شاهد اکران خصوصی فیلمی از آقای میکاییل شهرستانی در سینما آزادی بودم که در حین دیدن فیلم بیشترین چیزی که توجهم را جلب کرد موسیقی بدیع و عمیق و به شدت سینمایی بود که فیلم را هماهنگ تر می کرد و تعادل بسیاری را به فیلم بخشیده بود اتفاقی که در موسیقی فیلم در ایران کمتر می افتد.و در کمال تعجب وقتی تیتراژ آخر را دیدم نام فریبرز رستمی به عنوان آهنگساز این فیلم توانایی ها و عمق تفکر این موسیقی دا ن و دامنه ی گسترده ی حوزه ی فعالیتش احترام مرا بیش از پیش بر انگیخت.از رفتار بی سر و صدا و بی ادعایی که این چند سال از او در جامعه ی موسیقی دیده ام به نظر می رسد که بیش از هر حاشیه ای کار می کند و نتایج درخشان می گیرد .یقین دارم که این روایت دوم هم بابی تازه در موسیقی کودک باشد.این هنرمند با هوش تر و متعهد تر از ان به نظر می رسد که فقط یک اثر اجرایی را روی صحنه ببرد.امید وارم رسانه ها در پوشش اخبار و معرفی آدمهای موثر که فعالیت های بنیادی را به اجراهای پول ساز و مرا ببینید ترجیح می دهند اهمیت آگاهانه و دقیق تر و بیشتری بدهند.با احترام محمد افشاری یک علاقمند قدیمی موسیقی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.