جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

نوباوه در گفت‌وگو با سینماپرس:

نظارت سختگیرانه مجلس بر صداوسیما؛ رعایت تمام و کمال قانون است، همین!

بیژه نوباوه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظارت بر فعالیت صدا و سیما با قوت هرچه بیشتر در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری می شود اظهار داشت: رعایت قانون و انجام آن در رأس وظیفه و فعالیت های ما قرار دارد. برای مثال در قانون آمده است که از الفاظ رکیک، موسیقی مبتذل و یا عادی نشان دادن روابط نامحرم در صدا و سیما باید جلوگیری شود. ما باید به سمتی برویم که قانون را تمام و کمال در نظارت ها و ارزشیابی های خود اجرا کنیم.

بیژن نوباوه وطن؛ عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در رابطه با روند نظارت بر سازمان صدا و سیما اظهار داشت: در حال حاضر نظارت بر سازمان صدا و سیما را انجام می دهیم اما بر اساس میزان اعتبارات هم اکنون ثلث برنامه های اصلی رادیو و تلویزیون مانند شبکه های یک، دو، سه و پنج را مورد رصد قرار می دهیم.

 

وی افزود: بحث ما برای نظارت بیشتر بر صدا و سیما یحث سختگیری نیست بلکه قانون است. رعایت قانون و انجام آن در رأس وظیفه و فعالیت های ما قرار دارد برای مثال در قانون آمده است که از الفاظ رکیک، موسیقی مبتذل و یا عادی نشان دادن روابط نامحرم در صدا و سیما باید جلوگیری شود. ما باید به سمتی برویم که قانون را تمام و کمال در نظارت ها و ارزشیابی های خود اجرا کنیم.

 

وی ادامه داد: به دلیل افزایش حجم شبکه های تلویزیونی اعتبارات موجود کفاف رصد همه شبکه ها را نمی دهد، به همین دلیل شبکه های باقی مانده را به صورت موردی، بازبینی و مورد مطالعه قرار می دهیم و گزارشهایی از روند این نظارت را در اختیار شورای نظارت، دفتر مقام معظم رهبری، سران قوا و صدا و سیما قرار می دهیم.

 

نوباوه وطن با بیان اینکه نظارت بر کلیه برنامه هایی که از سوی صدا و سیما پخش می شود از طریق شورای نظارت و با مسئولیت دبیرخانه انجام می گیرد، در رابطه با مواردی که مورد بررسی قرار می گیرد عنوان کرد: مواردی مانند گزارشات تخلفات صدا و سیما در رابطه با مسائلی مانند بدحجابی، موسیقی غیر مجاز، استفاده از الفاظ بیگانه، بزهکاری و ... است که رصد می شوند و پس از آن نیز گزارشی از روند برنامه های صدا و سیما برای مثال در طول شش ماه چه در قالب فیلم و سریال، برنامه های ترکیبی و... تهیه می شود، همچنین یکی از موارد مورد توجه ما بررسی انعکاس مسئله سبک زندگی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده، در برنامه های صدا و سیما است.

 

وی در رابطه با اعتباراتی که باید در اختیار شورای نظارت در جهت ارزشیابی همه جانبه و کلیه برنامه های صدا و سیما قرار گرفته شود نیز عنوان کرد: در صورت دریافت این اعتبارات همه برنامه ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در شش ماهه دوم سال جاری رصد برنامه ها را به دو برابر رسانده ایم که این نظارت از طریق کارشناسان زبده و خبره انجام شده است، به دلیل حجم بالای شبکه ها باید ظرفیت اعتبارات و همچنین حضور کارشناسان را بالا برده تا هرچه که پخش می شود را مورد بررسی قرار دهیم ضمن اینکه این نظارت باید به فضای مجازی صدا و سیما و همچنین تولیدات مکتوب صدا و سیما نیز گسترش پیدا کند.

 

نوباوه وطن در خصوص افزایش شبکه های صدا و سیما عنوان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی صد درصد موافق افزایش شبکه ها در صدا و سیما هستیم زیرا این شبکه ها عاملی بازدارنده برای گرایش مخاطبان به دیدن  شبکه های ماهواره ای هستند، اما باید این شبکه ها به سمت تولید پیش بروند زیرا بیشتر آنها از برنامه های آرشیوی استفاده می کنند که برای شروع کار خوب است اما برای ادامه یافتن فعالیتشان نیاز به تولید دارند. البته برای تولید نیر باید اعتبارات و بودجه لازم همراه باشد در این صورت صدا و سیما در افزایش این شبکه ها به اهداف اصلی خود خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.