دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

علیرضا قزوه در مراسم رونمایی از کتاب «انگشتری سوم خاتم»:

امیدوارم نذر کتاب برای امام حسین(ع) روزی فرهنگ شود

علیرضا قزوه

آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی شهرداری منطقه 3 که همراه با مراسم رونمایی از کتاب انگشتر سوم خاتم سروده علیرضا قزوه برگزار شد، این شاعر عنوان کرد: امیدوارم نذر کتاب برای امام حسین(ع) روزی فرهنگ شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی شهرداری منطقه 3 که همراه با مراسم رونمایی از کتاب «انگشتر سوم خاتم» سروده علیرضا قزوه همراه بود، صبح امروز در مجتمع فرهنگی قلهک با حضور کتابداران و کتاب‌خوانان این منطقه شهری برگزار شد.

علیرضا قزوه در این مراسم در رابطه با شعر آیینی و کتاب «انگشتری سوم خاتم» عنوان کرد: حوزه شعر آئینی و عاشورایی یکی از دغدغه‌های من است، این کتاب مجموعه‌ای از تمام اشعار عاشورایی من تا دو سال قبل است که آن را به کمک مدیر مرکز میکروفیلم نور در شبهای تاسوعا و عاشورا به دوست‌داران امام حسین(ع)، هدیه می‌دادیم و امیدوارم نذر کتاب برای امام حسین(ع) روزی فرهنگ شود.

 

این شاعر ادامه داد: هم‌اکنون غذای نذری برای امام حسین(ع) بسیار مرسوم است و در تهیه غذای نذری همه خیلی دقت می‌کنند که طعم، عطر و نمک غذا خوب باشد ولی در کتاب، سخنرانی‌ها، خطبه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها هرچه نمکش کم و زیاد باشد کسی دقت نمی‌کند؛ مثلاً همین چند وقت پیش من مداحی را دیدم که برای امام حسین(ع) با خنده و ادا شعر می‌خواند و آخر سخنانش یک رباعی خواند که 3 مصرعش اشکال داشت، وقتی اشکال‌ها را به او گفتم گفت نیازی که من وزن بدانم و درست شعر بگویم و من هم همین ماجرای نمک غذا و اینکه اگر کاری برای امام حسین(ع) انجام می‌دهید باید درست و کامل باشد را به او متذکر شدم.

 

محمد رضا سرشار، نویسنده در ادامه این مراسم عنوان کرد: درباره اهمیت کتاب و مطالعه، همه می‌دانیم که کتاب چه فایده‌هایی دارد منتها هفته‌ای را به تذکر دراین باره اختصاص می‌دهیم تا این اتفاق از میان نرود، اسلام تنها دینی است که بزرگترین معجزه‌اش کتاب است و خداوند به خاطر آموختن بیان و نوشتن بر انسان منت می‌گذارد، اگر نوشتن نبود هیچ‌یک از مظاهر تمدن و فرهنگ به این پایه نرسیده بود.

 

این نویسنده ادامه داد: در کشورهای غربی کتاب درمانی از قرن نوزدهم آغاز شد ولی ما در قرن چهارم هجری بیمارستان‌هایی در بغداد داشتیم که با قصه‌گویی بیماران را درمان می‌کردند و امروز هم کتابداران حرفه‌ای با شناخت مراجعه کنندگان خود می‌توانند با معرفی کتابهای خوب، آنها را در مواجهه با بحران‌های زندگی‌شان یاری رسانند.

 

شایان ذکر است، در این مراسم از کتاب «انگشتری سوم خاتم» سروده علیرضا قزوه رونمایی شد همچنین از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی منطقه 3 شهری تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.