یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

سینماگران و مطالعه کتاب/

ارشادی: فقط سینماگران نیستند که باید مطالعه کنند/فرصت کتاب خواندن ندارم!

همایون ارشادی

همایون ارشادی با توجه به هفته کتاب و سرانه مطالعه سینماگران گفت: از مقدار مطالعه همکاران دیگرم اطلاعی ندارم اما خودم به شخصه زمان کافی برای مطالعه را پیدا نمی‌کنم.

همایون ارشادی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: تنها زمانی که فرصت مازاد بر کار داشته باشم به سمت مطالعه می روم.

ارشادی به عنوان یکی از بازیگران سینمای ایران از درصد مطالعه سینماگران اظهار ناآگاهی کرد و گفت: من نمی دانم که باقی سینماگران تا چه اندازه مطالعه می کنند اما خود من به عنوان یک بازیگر اگر وقت آزاد داشته باشم کتاب می خوانم ولی متاسفانه ما وقتمان اینقدر زیاد نیست که بتوانیم مانند بقیه کتاب بخوانیم. هستند بازیگرانی که می خوانند اما خود من با اینکه از دوران کودکی دغدغه کتاب خواندن را داشتم به علت مشغله فراوانی که در کارم دارم فرصت پیدا نمی کنم که به مطالعه بپردازم.

وی ادامه داد: همه ما دغدغه کتاب خواندن را داریم من از زمان کودکی هم همان جزوه های هفتگی که به صورت کتاب در می آمد را تهیه می کردم و می خواندم.

ارشادی اذعان داشت: به یادم ندارم آخرین کتابی که خواندم چه بود اما هر زمان که سر صحنه و در میان سکانس ها زمان و فرصتی پیدا کنم حتما چند صفحه کتاب مطالعه می کنم.

این بازیگر در پایان اظهار داشت: البته این موضوع کتاب و کتابخوانی برای همه مردم است و بازیگران و سینماگران هیچ تفاوتی با باقی مردم ندارند، همانطور که بازیگران باید مطالعه داشته باشند به طور مثال ورزشکاران نیز باید مطالعه کنند اما نمی دانم چرا کسی این قبیل سوالات را از آن ها نمی پرسد و همه به سراغ ما می آیند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.