یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱

سینمای شاعر‌انه از دیدگاه بازیگر «فلامینگو شماره 13»

یونان: فیلمنامه‌ای درباره گره خوردن رویا و واقعیت می‌نویسم/ شعر به رؤیاگونه شدن فیلم‌ها کمک می‌کند

رسول یونان

رسول یونان از جمله شاعران و نویسندگانی است که تجربه حضور در سینما را نیز دارد، وی به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با سینمای شاعرانه پرداخت و اظهار داشت: شعر به رؤیاگونه شدن فیلم‌ها کمک می‌کند.

رسول یونان؛ شاعر، نویسنده و مترجمی که در فیلم «فلامینگو شماره 13» نیز حضور داشته است در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با تاثیرپذیری سینما از شعر اظهار داشت: سینما می‌تواند از شعر تأثیر بگیرد اما آنچه مسلم است این است که تأثیرپذیری سینما از ادبیات بیش از شعر است. برخی از کارگردان ها نیز به علت گرایش خود به شعر در فیلم های خود شاعرانه عمل می کنند برای مثال تارکوفسکی از جمله فیلم‌سازانی است که شاعرانه عمل می‌کند.

 

وی ادامه داد: در میان برخی از فیلم های ایرانی نیز می توان آثار شاعرانگی را دید، بهتر است بگویم شعر هیچ سدی ندارد و از هر روزنه ای نفوذ می کند نه فقط سینما یا تئاتر بلکه شعر می تواند در همه جا و هر نقطه ای و حتی در دل تاریک ترین مکان ها خود را نشان بدهد.

 

شاعر مجموعه «روز به خیر محبوب من» ادامه داد: شعر می تواند کمک شایان توجهی به رؤیایی شدن فیلم ها کند برای مثال فیلم «شاعری» که محصول کشور کره جنوبی است یک فیلم رؤیاگونه و شاعرانه است که برنده جایزه نخل طلایی نیز شد.

 

یونان در رابطه با تآثیر شعر در زندگی شخصی خود و در حوزه بازیگری اش خاطر نشان کرد: من نمی توانم خودم در این مورد اظهار نظر کنم که چه قدر شاعر بودنم در بازیگری ام تاثیر گذاشته است، اما به طور کلی می گویم که شخصی که شاعر است این شاعری در همه ابعاد زندگی او تأثیر گذار است.

 

رسول یونان در فیلم فلامینگو 13

وی در رابطه با فعالیت های اخیر خود نیز بیان کرد: در حال حاضر مشغول نوشتن یک فیلمنامه جدید هستم، هنوز نام آن مشخص نیست اما موضوع آن در رابطه گره خوردن رؤیا و واقعیت است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.