شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

خلعتبری: عدم تطابق سلیقه باعث شد قربانی خوانندگی «شاهگوش» را نپذیرد

فردین خلعتبری آهنگساز فیلم در نشست خبری فیلم ایینه های روبرو

فردین خلعتبری آهنگساز مجموعه «شاهگوش»، گفت: برای خوانندگی این مجموعه علیرضا قربانی در نظر گرفته شده بود؛ اما به دلیل عدم تطابق موضوع داستان با فضای خوانندگی وی، این کار را نپذیرفت.

فردین خلعتبری؛ آهنگساز در گفت و گو با سینماپرس، در مورد فضای متفاوت آهنگسازی مجموعه «شاهگوش» گفت: برای خواننده این مجموعه علیرضا قربانی در نظر گرفته شده بود؛ اما به دلیل عدم تطابق موضوع داستان با فضای خوانندگی وی، این کار را نپذیرفت.

وی افزود: پیش از این قرار بود یک موسیقی جدی را برای این مجموعه بسازیم و زمانی که دوستان به من اعلام کردند که برای خوانندگی آن قربانی را در نظر گرفته اند، به این دلیل که خودم هم هنوز برای سبک موسیقی اطمینانی نداشتم ترجیح دادم که شخص دیگری با قربانی صحبت کند چون من در راستای کار به برادرم و علیرضا قربانی که مانند برادرم هست اصرار نمی کنم زیرا هر خواننده ای گونه ای مستقل در نوع خوانندگی و سبک موسیقی خود دارد و من می دانستم که این نوع موسیقی با سبک خوانندگی قربانی سازگار نیست. در کل کسی را مجبور به انجام کاری نمی کنم که به آن اعتقادی ندارد.

این موسیقیدان، دلیل این امر را که ترانه بسیاری از موسیقی هایی که من ساخته ام را قربانی نخوانده است، اینگونه تشریح کرد: خواننده، فضای منحصر به فرد خود را در خوانندگی دارد و نمی تواند در آن انعطاف پذیر باشد درست برعکس آهنگساز، کاری که موزیسین انجام می دهد مطابق با ژانر و ساختار فیلم است و به موضوع فیلم کارگردان مربوط می شود.

خلعتبری خاطرنشان کرد: داوود میرباقری بعد از کارگردانی پروژه های سنگینی که اکثرا تاریخی بوده اند این بار به سمت فضای کمدی رفته و من هم سعی کردم موسیقی مجموعه «شاهگوش» را مطابق با افکار او در ساخت این مجموعه که با مابقی ساخته هایش متفاوت است، نت نویسی کنم.

آهنگساز فیلم سینمایی «شهید چمران» اذعان داشت: از همکاری با میرباقری بسیار راضی هستم و کار با این کارگردان برایم دلچسب و دوست داشتنی بود.

وی ادامه داد: در ابتدا بخشی از موسیقی را ساختیم و بیشتر که جلو رفتیم احساس کردیم موسیقی ساخته شده از جنس فیلم نیست و زمانی که با پاسخ منفی؛ اما منطقی میرباقری مواجه شدیم تصمیم به تغییر ساختار موسیقی گرفتیم و نتیجه، این کاری شد که امروز منتشر شده است.

خلعتبری در پایان یادآور شد: به تازگی موسیقی فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را آماده کرده ام اما تا کار جدیدم را به سرانجام نرسانم نام آن را اعلام نخواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.