چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

بابک برزویه در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس:

سینمای پسر خاله‌ای با هیچ وزیری نجات پیدا نمی‌کند!

بابک برزویه

بابک برزویه عنوان کرد: هیچ وزیری و هیچ وزارتی فکر نمی‌کنم بتواند این سینمای پسر خاله‌ای ما را به سامان برساند.

به گزارش خبرنگار سینما پرس با توجه به اینکه عکاسی و عکس یکی از ابزار های تبلیغاتی فیلم ها در سینما است آیا لزوم وجود و تشکییلات جداگانه ای را می طلبد و می تواند موازی با کانون تبلیغات فیلم باشد یا نه؟ که این بحثی است که در گفت و گوی بابک برزویه یکی از عکاسان سینمایی با خبرنگار سینماپرس مشاهده می کنیم.

بابک برزویه عکاس فیلم های سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس گفت: انجمن صنفی عکاسان با بیش از چهل عضو در حال حاضر در خدمت اعضا و عکاسان است و این باعث نمی شود که بخواهیم بگوییم به کانون تبلیغات احتیاجی نیست بلکه فکر می کنم که هر دو باید در کنار هم باشند و جداگانه هم کانون های خود را داشته باشند.

برزویه گفت: این معضل تبلیغات همیشه در ایران وجود داشته است. حضور کانون تبلیغات خیلی به سینما کمک می کند ولی قصه از این قرار است که تبلیغات در سینمای ایران به شدت سخیف و هم طراز با شعور مخاطبان نیست بلکه چند تهیه کننده و پخش کننده که هیچ زیبایی شناسی را مبنای خود قرار نداده و هیچ سوادی هم در این کار ندارند تبلیغات را به دست گرفته اند و اگر بخواهیم دو مجموعه کانون تبلیغات و عکاسان را با هم ادغام کنیم که نورالالنور می شود و آنگاه باید فاتحه عکاسی را هم در سینما بخوانیم.

این عکاس سینمای ایران اظهار داشت: سینمای ایران سینمای پسر خاله ای است. تهیه کنندگان سینما اصلاً به صورت تخصصی به عکاسی و تبلیغات نگاه نمی کنند و باعث نزول سلیقه مخاطبان هم شده اند. پیش خودشان فکر می کنند که حالا یک فامیلی داریم که یک دوربین هم دارد پس بیاید گوشه ای بایستد و عکس بگیرد و مهم هم نیست کیفیت چه باشد چون در نهایت یک پوستری قرار است انتخاب شود که فقط سه یا چهار تا سر بازیگر را نشان دهد و اگر با این شرایط عکاسی و تبلیغات را در یک کاسه بگذاریم عکاسی را هم مانند تبلیغات باید یک امر منحط فرض کرد.

برزویه در پایان تصریح کرد: هیچ وزیری و هیچ وزارتی فکر نمی کنم بتواند ای سینمای پسر خاله ای ما را به سامان برساند حالا ما اگر سه هزار تشکل هم به راه اندازیم و بهترین عکاسان را هم داشته باشیم نمی توانیم سینما را با این دیدی که بعضی تهیه کنندگان درباره تولید فیلم دارند درست کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.