سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴

طنین اجرای ارکستر سمفونیک و کر ایران و اتریش در تالار رودکی

ارکستر سمفونیک و کر آیسو

ارکستر سمفونیک و کر آیسو تحت نظر انجمن فرهنگی اتریش در تهران و به رهبری ارکستر کریستین شولتز و مازیار یونسی و نیز رهبری کر سیاوش لطفی شب گذشته؛ ششم آبان‌ماه برنامه خود را در تالار رودکی اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینماپرس، ارکستر سمفونیک اتریش – ایران توسط تعدادی از دانشجویان موسیقی جوان و ببا استعداد ایرانی تشکیل شده است که توسط انجمن فرهنگی اتریش در ایران حمایت می شود.

 

شب گذشته تالار وحدت میزبان این گروه ارکستر و کر به رهبری کریستین شولتز و مازیار یونسی بوده است. همچنین سیاوش لطفی، رهبر کر و سحر لطفی مدیر این ار کستر بوده اند و فرهمهر بیگلو نیز کنسرت مایستر این برنامه را برعهده داشته است.

کریستین شولتز متولد سال 1967 وین است که در حال حاضر رهبری ارکستر سمفونیک موتزارت اتریش را بر عهده دارد. وی که مدیر هنری کنسرت‌های گلدن هال موزیک فراین وین و نوازنده ویلن‌سل ارکستر سمفونیک وین از سال 2005 تاکنون است در کسوت رهبری با بیش از 15 ارکستر سمفونیک مطرح جهان در اروپا و آسیا همکاری کرده است.

 

گفتنی است که در این اجرا قطعاتی همچون «رقص دایره»، «موتزارت، اصفهان را ملاقات می کند»، «لید سایه ها در تابستان»، «استرایوس»، «ر کوئیم پارسی»، «رنگ آمیزی برای ارکستر»، «سوئیت دریای سیاه» اجرا شد و مازیار یونسی، حمید شاهسون، شهرام یزدی و مهدی فهیمی خواننده های سولیست حاضر در این کنسرت بوده اند.

 

ارکستر سمفونیک و کر آیسو

فرید الهی‌نیا،فرشاد حیدری، ایمان ابوالهادی، نادر ادب نژاد، مرضیه مزینانی، سیاوش احمدی و... نوازندگان ویلن 1 در این اجرا بودند همچنین از دیگر نوازندگان این گروه در بخش های ویلن 2، ویلن آلتو، ویلنسل، کلارینت، ابوا، فاگوت، هورن، ترومپت، پرکاشن و پیانو می توان به رابین نورانی، آرمین صنایعی، شایان حسن زاده، سینا صالحی، کوشا صرافی، سهراب جلایی، نامدار مجیدی، یاسمن کوزه گر، مرتضی قائمی پور، سهراب جلایی، حامی حقیقی، آرین قیطاسی، امیرحسین محمدیان، حسام سید احمد، نرگس تقی پور، سید علی سید مکی، ماهان محمدی، مهسا خطیب زاده، سینا فتح العلومی، روشنک رفانی، آوا تهرانی، سپهر شمسایی و... اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ع

 

نظرات

  • دنیا ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۲۰:۰۷
    0 0
    خیلی عکس های قشنگی وجود دارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.