سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

با استفاده از موسیقی بهنام صبوحی

امیرحسین مدرس «خطبه خوان رستاخیز» می‌شود

امیر حسین مدرس و آلبوم خطبه خوان رستاخیز

آلبوم «خطبه خوان رستاخیز» با آهنگسازی بهنام صبوحی و پیروز ارجمند و با حضور خوانندگانی چون امیرحسین مدرس، علیرضا وکیلی منش و محمدرضا ابراهیمی در ماه محرم منتشر می شود.بخش هایی از موسیقی این آلبوم در عراق و توسط ارکستر مجلسی کردستان و بخش هایی از آن نیز در ایران با سازهای عربی، ایرانی، ارکستر سمفونیک و... ضبط شده است،

بهنام صبوحی؛ آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه آلبوم«خطبه خوان رستاخیز» در رابطه با خطبه امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا در مقابل یزید است، در رابطه با این آلبوم موسیقی عنوان کرد: به همراه پیروز ارجمند به صورت مشترک این آلبوم را بر اساس اشعاری از محمد حسین کاظم زاده تولید کردیم.

 

وی ادامه داد: این آلبوم روایتی و تقریبا مانند تعزیه شنیداری است که در دو بخش آواز و دکلمه تولید شده است، امیرحسین مدرس، علیرضا وکیلی منش و محمدرضا ابراهیمی خوانندگان و حسین عرفانی، امیرحسین مدرس، همت مومی وند و... در بخش دکلمه با ما همکاری داشته اند.

 

آلبوم خطبه خوان رستاخیز

صبوحی تصریح کرد: بخش هایی از موسیقی این آلبوم در عراق و توسط ارکستر مجلسی کردستان و بخش هایی از آن نیز در ایران با سازهای عربی، ایرانی، ارکستر سمفونیک و... ضبط شده است، این آلبوم سال گذشته به صورت محدود منتشر شد اما قرار است که به صورت انبوه از سوی حوزه هنری استان کرمان منتشر شود، در تولید این آلبوم عباس سالاری مدیر حوزه هنری استان کرمان تلاش فراوانی را انجام داده اند.

 

این آهنگساز اظهار داشت: شعرهای «خطبه خوان رستاخیز» به صورت داستان و عرفانی است به همین دلیل در بخش شنیداری سعی کردیم از سبک موسیقی تعزیه همراه با سازهای مدرن بهره ببریم همچنین بخشی از موسیقی این آلبوم به موسیقی فیلم و گاهی نیز به نوحه سرایی و همچنین تصنیف ایرانی شباهت پیدا می کند و ما سعی کردیم در این آلبوم قدمی موثر برای موسیقی آیینی برداریم.

 

انتهای پیام/ع - ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.