دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

فرید: پروانه ساخت فیلمم را در نبود شورجه گرفتم! / شورجه: از اول هم مخالف نبودم

فرید-شورجه

مهرداد فرید با اعلام دریافت پروانه نمایش برای ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است»، گفت: در جلسات شورای نمایش برای گرفتن پروانه ساخت با مخالفت جمال شورجه مواجه بودیم اما در جلسه‌ای که وی غیبت داشت بالاخره توانستیم پروانه ساخت را بگیریم!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مهرداد فرید ضمن بیان این امر که با استفاده از غیبت یکی از اعضای شورای نمایش، پروانه ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است» را گرفته اند، گفت: قرار بر این امر بود که این فیلم سینمایی را در دولت پیشین بسازیم؛ اما در جلسات شورای نمایش برای گرفتن پروانه ساخت با مخالفت جمال شورجه به عنوان یکی از اعضای شورا مواجه بودیم و در یکی از جلساتی که وی غیبت داشت بالاخره توانستیم پروانه ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است» را در دولت جدید؛ دو روز پیش بگیریم.

جمال شورجه در واکنش به اظهارات مهرداد فرید، به سینماپرس گفت: طرح فیلمنامه «کوروش زنده است» را در جلسه شورای این دولت؛ دولت یازدهم، خواندم و با توجه به امید بخش بودن تم داستان مشکل ممیزی در آن ندیدم و از نظر من این فیلمنامه قابلیت دریافت پروانه ساخت را داشت، فقط فیلمنامه کمی به لحاظ ساختاری ضعیف بود که این امر هم به مهرداد فرید و تهیه کننده فیلم برمی گردد.

وی افزود: وظیفه شورای پروانه ساخت، اعمال نظر در ممیزی برای مضمون داستان است و اگر شورا در خصوص ساختار و نگارش داستان، نظری داشته باشد آن را به صورت مشورتی به خود نویسنده و کارگردان توصیه می کند.

شورجه همچنین اظهار داشت: با توجه به این که تمام فیلمنامه هایی را که در شورا مطرح می شود خلاصه برداری و یادداشت می کنم در مراجعه به دفترچه ام مشخصاتی از فیلمنامه کوروش ندیدم بنابراین فیلمنامه مذکور را تا قبل از شورای اخیر نخوانده بودم چنین اظهاراتی در عین حال شبهه انگیز است و باعث اهانت به دیگر اعضای شورای پروانه ساخت می شود. توصیه می کنم عزیزان فیلمساز و تهیه کننده از اظهارنظرهای به دور از واقعیت  اهتراز کنند. در ضمن برای مهرداد فرید آرزوی توفیق بر ساخت فیلمی خوب و تاثیرگذار دارم.

مهرداد فرید در خصوص ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است» افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اعضای گروه ساخت فیلم، در صدد هستیم تا هر چه سریعتر پیش تولید این فیلم سینمایی را آغاز کنیم و تا اواسط آذر ماه کار را کلید بزنیم تا اگر خدا بخواهد بتوانیم با تلاش فشرده این فیلم را به سی و دومین جشنواره فیلم فجر برسانیم.

کارگردان فیلم سینمایی «زن‌ها شگفت‌انگیزند»، گفت: تمامی لوکیشن های «کوروش زنده است» در تهران خواهد بود، بازیگران را انتخاب کردیم اما بهتر است تا قرارداد آن ها بسته نشده، اسامی را اعلام نکنیم زیرا اگر قرارداد بسته نشود هم به ما، هم به بازیگران و هم به پروژه لطمه می خورد. 

کارگردان فیلم سینمایی « همخانه»، در رابطه با موضوع و فضای فیلم جدید خود، اظهار داشت: فیلم سینمایی «کوروش زنده است» قرار است اوضاع اجتماعی ایران و به خصوص تهران را به تصویر کشد و روایتگر  قصه کاراکتری به نام کورش باشد. اسم او به نوعی ایهام دارد. فیلم این پرسش را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که آیا اگر کوروش زنده بود در شرایط امروز می‌توانست همان شکوه و جلال را حفظ کند یا مثل همه ما در این شرایط حل می‌شد؟!

فرید در ادامه از پخش ویدئویی فیلم سینمایی «بی‌تابی بیتا» خبر داد و گفت: زمانی که این فیلم را برای گرفتن پروانه نمایش خانگی به ارشاد فرستادیم با سه اصلاحیه در ابتدا، وسط و اواخر فیلم رو به رو شدیم، این موضوع را در جلسه ای که با دکتر ایوبی داشتیم در میان گذاشتیم و معترض بودیم که چرا فیلم در مرحله ویدئو شدن هم باید به ارشاد باز می‌گردد تا پروانه نمایش بگیرد و متاسفانه در این مرحله هم با ممیزی مواجه می شود، بهتر است زمانی که پروانه نمایش برای اکران فیلم صادر شد با همان هم بتوانیم فیلم را ویدئویی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه اگر بخواهیم فیلم را منتشر کنیم باید اصلاحیه ها را انجام دهیم چون زورمان به این جماعت نمی رسد. همیشه گفته ام زیر بار حرف زور نمی روم مگر این که زور زیاد باشد و در این مورد هم زور زیاد است؛ اما مذاکره می کنیم و امیدوار هستیم که از این مذاکره جواب بگیریم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.