یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

جدیدترین اظهار نظر "ایوبی" درباره‌ دو حاشیه‌ این روزهای سینما

ایوبی

رییس سازمان سینمایی اظهارنظر درباره‌ی حضور نمایندگان «خانه سینما» یا «خانه سینمای ایرانیان» در شورای پروانه ساخت را به بعد موکول کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایسنا حجت‌الله ایوبی در حاشیه مراسم بزرگداشت داریوش مهرجویی که عصر یک‌شنبه (28 مهرماه) در فرهنگستان هنر برگزار می‌شد، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نمایندگان کدامیک از دو تشکل «خانه سینما» یا «خانه سینمای ایرانیان» در شورای پروانه ساخت حاضر می‌شوند، گفت: این موضوع را به زودی اعلام می‌کنیم.

 

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت 350 میلیون تومان (معادل 350 هزار دلار) به اسی نیک‌نژاد در سه سال قبل که توسط علیرضا سبط‌احمدی (تهیه‌کننده اول فیلم «لاله») بیان شده است، تاکید کرد که هنوز این موضوع را بررسی نکرده‌ایم.

 

 

به گزارش ایسنا، شنبه ظهر (27 مهرماه) خانه سینما، همایون اسعدیان و منوچهر شاهسواری را به عنوان نمایندگان خود در شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی معرفی کرد و پس از آن هم خانه سینمای ایرانیان، پرویز شیخ‌طادی و سیدجمال ساداتیان را برای این منظور معرفی کرد!

 

همچنین علیرضا سبط احمدی، تهیه‌کننده سابق فیلم «لاله» در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرده است که: «سه سال قبل و پیش از آنکه من به پروژه ملحق شوم، بر اساس دستوری که به فارابی داده شده بود، این بنیاد باید یک میلیارد تومان را راسا به آقای نیک‌نژاد پرداخت می‌کرد! در حالی که قاعدتا اگر این پول برای پروژه «لاله» بود، باید به تهیه‌کننده داده می‌شد! اما دوستان فارابی در جلسات مختلف آنقدر مقاومت کردند که این رقم به 350 میلیون تومان (با دلار یک‌هزار تومانی) کاهش یافت و در نهایت با دستور، مجبور به پرداخت این رقم شدند... من این موضوع را از آقای نیک‌نژاد پیگیری می‌کردم. یک روز آمدند گفتند که این 350 هزار دلار را دولت کانادا بلوکه کرده است! اما ایشان دو روز بعد گفت «نه! پول بلوکه نشده است، بلکه من با آن حقوق منشی و عواملم را در شرکتی که در کانادا و آمریکا برای پروژه کار کرده‌اند، داده‌ام»!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.