جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

بالاترین نشان فرهنگی فرانسه به دو فیلمساز امریکایی اهدا شد

جوئل کوئن: گرفتن بالاترین نشان فرهنگی فرانسه خوشایندترین شوخی زندگی با ماست

برادران کوئن coen brothers

سینماپرس-سینمای جهان/ برادران کوئن الاترین نشان فرهنگی فرانسه را دریافت کردند که جوئل کوئن پس از دریافت این نشان گفت: گاهی زندگی با تو شوخی‌هایی می‌کند که بعضی از آن‌ها تلخ و برخی دیگر بسیار دلپذیر هستند. فکرمی‌کنم این یکی از خوشایندترین شوخی‌های زندگی با ماست.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر‌، جول و اتان کوئن دو کارگردان سرشناس آمریکایی طی مراسمی در پاریس نشان فرمانده هنر و ادبیات فرانسه که بزرگترین افتخار فرهنگی این کشور محسوب می‌شود را از آن خود کردند.

 

این برادران فیلمساز در سال ۲۰۰۸ برای ساخت «جایی برای پیرمردها نیست» سه جایزه اسکار را به خانه بردند.

 

جوئل پس از دریافت این مدال گفت: گاهی زندگی با تو شوخی‌هایی می‌کند که بعضی از آن‌ها تلخ و برخی دیگر بسیار دلپذیر هستند. فکرمی‌کنم این یکی از خوشایندترین شوخی‌های زندگی با ماست.

 

این نشان افتخار به افرادی تعلق می‌گیرد که در راستای غنی بخشیدن به میراث فرهنگی فرانسه، فعالیت‌های حائز اهمیتی داشته‌اند.

 

وزیر فرهنگ فرانسه که این مدال ها را به دو برادر فیلمساز اهدا کرد، گفت: ما میان سینمای فرانسه و سینمای آمریکا حلقه‌های رابط بسیار قوی داریم، بنابراین طبیعی است که از دو تن از بزرگترین کارگردان‌های امروز آمریکا این‌گونه قدردانی ‌شود.

 

هشت اثر از برادران کوئن تاکنون در جشنواره فیلم کن برای اولین بار اکران شده‌اند و یکی از آن‌ها نخل طلای این رویداد مهم هنری را برای سازندگانش به ارمغان آورده است.

 

جدیدترین اثر این دو برادر، «درون لوین دیویس»، جایزه بزرگ داوران جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد. این کار با بازی درخشان «کری مولیگان» و «جاستین تیمبرلیک» از ماه ژانویه ۲۰۱۴ به روی پرده می‌رود.

 

«دیوید بووی»، «رینگو استار» و «بروس ویلیس» از دیگر چهره‌های دنیای سینما و موسیقی‌ هستند که تاکنون این نشان را دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.