دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

میرباقری: مدیران حوزه فیلم کوتاه باید بر درآمدزایی کار کنند نه جهت‌دهی فیلمساز!

بیژن میرباقری

سینماپرس - گروه سینما/میرباقری در مورد آسیب شناسی مدیریت فرهنگی در مورد فیلم کوتاه در آستانه آغاز جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: مدیریت فرهنگی در این حوزه مثل لبه تیغ است و با توجه به تولید 60 درصدی فیلم کوتاه با درآمد شخصی، تلاش مدیران فرهنگی باید بر درآمدزایی باشد نه اینکه سعی کنند فیلمسازان را جهت‌دهی کنند.

بیژن میرباقری در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران و آسیب‌شناسی این جشنواره و فیلم کوتاه گفت: مهمترین آسیب شناسی که برای فیلم‌های کوتاه می‌توان گفت مدیریت این است مدیریت این حوزه از سینما مثل لبه تیغ است یعنی در عین اینکه مدیریت فرهنگی باید کامل بر این موضوع نظارت و دقت داشته باشد باید مثل یک مدیر در بخش های دیگر عمل نکند و این بخش را اداری صرف نبیند.

 

عضو هيات موسس انجمن فيلم كوتاه ايران اضافه کرد: طبق آمار مهمترین بخشی که در آن فیلم کوتاه تولید می شود، حوزه فیلم‌هایی است که با سرمایه شخصی فیلمسازان تهیه می‌شود و این را می توان در جشنواره ها دید که چه تعداد فیلمی از کدام حوزه تولید و ساخته می شوند و می‌توان فهمید چه تعداد از آنها از بودجه خصوصی است و چه تعداد از آن‌ها از بودجه دولتی است. پس عملا امکان مدیریت فرهنگی بر فیلم‌سازان کوتاه که بالغ بر ۶۰ درصد هستند وجود ندارد و امکانی برای جهت‌دهی و مدیریت فرهنگی بر آنها نیست.

 

میرباقری در ادامه خاطر نشان کرد: بهترین شرایط این است که مدیریت فرهنگی هیچ دخالتی در این حوزه نداشته باشد و فیلمساز آزادانه بتوانند فیلم خود را بسازد. اما مدیریت فرهنگی در بحث درآمدزایی باید به فکر این فیلمسازان باشد و در واقع مدیریت خود را در این مورد متمرکز کند تا بتواند از این فیلمسازان حمایت کند.

 

عضو هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران در پایان تصریح کرد: فیلم سازان فیلم کوتاه پیشروتر ازهمه فیلمسازان هستند. آنها در هر شرایطی تلاش خود را می کنند و فیلمشان را می سازند. فیلم خوب در هر شرایطی دیده می شود و جایی برای خود باز می کند. فیلم کوتاه در آینده اتکایی به هیچ جایی ندارد و به هیچ مرکز دولتی وابسته نخواهد بود. فیلمسازان هم توصیه بردار نیستند.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.