یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴

ابوالفضل جلیلی:

جشنواره فیلم کودک به کام فارابی است نه کودکان!

ابوالفضل جلیلی در غرفه خبرگزاری سینما ایران در هجدهین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس-گروه سینما/ ابوالفضل جلیلی کارگردان سینمای کودک می گوید: اگر روزی اختیاراتی به بنده بدهند تا من به عنوان عاشق کودکان یک بار به صورت افتخاری در این جشنواره شرکت کنم آن زمان می توانم بگویم که جشنواره کودک چیست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، ابوالفضل جلیلی در گفت و گویی با سینماپرس گفت: در این دولت جدید با توجه به آدم های بسیار با ارزشی که که در مسند کار قرار گرفته اند، اگر یک روزی اختیاراتی به بنده بدهند تا من به عنوان عاشق کودکان یک بار به صورت افتخاری در این جشنواره شرکت کنم آن زمان می توانم بگویم که جشنواره کودک چیست.

وی ادامه داد: جشنواره ای که امروز به عنوان جشنواره کودک برگزار می شود، جشنواره ای به کام مسئولین بنیاد فارابی است که در کنار آن ها کودکان هم بهره ای می برند در صورتی که هیچ گاه از مشکلات کودکان، بچه های خیابانی و معضلات آن ها صحبت نکرده اند. باید به این امر توجه شود که جشنواره ای که برای کودکان و به نام کودکان برگزار می شود باید از دغدغه های آن ها سخن بگوید و در قالب این جشنواره به مشکلات و مسایل اقتصادی کودکان رسیدگی شود. این درست نیست که عده داورانی که در زمینه فیلم کودک تخصصی ندارند بر حسب زیبایی یک فیلم آن را برتر اعلام کنند.

جلیلی در پاسخ به این سوال که فیلم های کودک باید برای کودک یا با موضوع کودک ساخته شوند، بیان کرد: متاسفانه امروزه برای کسانی فیلم ساخته می شود که دولت پول بیشتری به آن ها بدهد. همه چیز مالی شده؛ اما برای کودک با موضوع کودک فرق می کند درباره کودک، فیلم هایی است که من و امیر نادری و امثال ما می سازیم، گاهی هم کیارستمی و فیلم برای کودک فیلم هایی است که کانون پرورش کودک می سازد و برخی از فیلمسازان مانند برومند، طهماسب و جبلی بودند که برای کودک فیلم ساختند اما نوع فیلم هایی که ما می سازیم درباره کودک است یعنی مسایل و مشکلات کودک را بیان می کنیم و ممکن است مخاطبانش بزرگسالان باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دغدغه کودکان را باید کسی که در راس امور جشنواره کودک قرار گرفته است و با کودک کار کرده بشناسد و عاشق کار برای کودک باشد.

انتهای پیام/ ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.