یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

با اجرای جدیدترین نمایش فرهاد تجویدی در سالن استاد انتظامی

صدای بوق در تماشاخانه ایرانشهر می پیچد

فرهاد تجویدی

سینما پرس – گروه هفت هنر/ فرهاد تجویدی از اجرای نمایش بوق از 6 آذر سال جاری در سالن استاد انتظامی خبر داد.

فرهاد تجویدی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس با بیان اینکه از -6 آذر- نمایش «بوق» را در سالن استاد انتظامی به روی صحنه می برد در رابطه با این نمایش عنوان کرد: نمایش «بوق» نوشته فرهاد نقد علی در رابطه با عده ای از افراد است که پشت چراغ قرمز گیر افتاده اند که در این بین مخاطبان شاهد اتفاقاتی هستند که در این مدت برای این افراد رخ می دهد.

 

وی ادامه داد: این نمایش در گذشته با بازنگری های من در متن نمایشنامه در حوزه هنری نیز به روی صحنه رفته بود، که در اجرای جدید با همان تیم قبلی کار را به صحنه خواهم برد البته ممکن است که تغییراتی در شکل اجرایی نمایش به وجود بیاورم.

 

تجویدی تصریح کرد: گیتی قاسمی، محمد علی حسین علی پور، میترا ضیایی کیا، مهدی قاهری، حسین پور کریمی، امیر نیک سرشت، شهره رعایتی و... بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

بوق

این کارگردان با بیان اینکه بوق یکی از نمایش های تحسین شده از سوی منتقدین و مخاطبان بوده است، ادامه داد: من در متن اصلی نمایشنامه تغییراتی را ایجاد کردم که با وجود تحسین های صورت گرفته از این نمایش، نویسنده آن از این تغییرات ناراضی بود و با این وجود آقای نقد علی بعد از مدتی به من گفت که اجرای تو بهترین اجرای نمایشنامه بود، اما من تصمیم گرفته ام که از این به بعد نمایشنامه هایی را اجرا کنم که نویسنده آن در قید حیات نباشد.

 

تجویدی که پیش از این نمایش «من...» را با 40 نفر از هنرجویانش در قالب جشنواره تئاتر شهر به روی صحنه برده بود در رابطه با اجرای عمومی این اثر نمایشی عنوان کرد: در حال حاضر صحبت هایی برای اجرای عمومی نمایش «من...» که به عنوان اثر برگزیده در جشنواره تئاتر شهر انتخاب شد، صورت گرفته شده است اما هنوز زمان و مکان دقیق آن مشخص نشده است و من بی صبرانه در انتظار اجرای عمومی این نمایش هستم زیرا فکر می کنم اثری قابل توجه است.

 

کارگردان نمایش «پینوکیو دروغ بگو» ادامه داد: من در نمایش «من...» با عده ای از جوان هایی کار کردم که همه آنها شاید روزی به استعداد ها و سرمایه های ی هنری کشورمان تبدیل شوند و من از این بابت افتخار می کنم که بگویم من از اولین کاری که به روی صحنه برده ام تا به امروز مهمترین دغدغه ام کار با جوان ها بوده است.

 

بوق

وی در خاتمه با بیان اینکه مخاطبان نیازمند به دیدن کارهای خوب و فاخر بر صحنه تئاتر هستند، خاطر نشان کرد: برخی از نمایش هایی که چهره های سرشناس در آنها حضور ندارند گاهی رضایت بیشتری را  برای مخاطبان دارد تا نمایش هایی که چهره های شناخته شده در آن حضور دارند و به نظر من باید با یک ایده خلاقانه مخاطبان را به سمت سالن های تئاتر کشاند زیرا که گاهی یک تئاتر کاری فاخر است اما به دلیل عدم حضور چهره های سرشناس در آنها دیده نمی شود. در صورتی که می توان با یک کار خلاقانه تئاتر را به مخاطبان معرفی و آنها را ترغیب برای دیدن آن کرد.

 

انتهای پیام/ع - ب.ب 

                                                                                        

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.