سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰

مسعود طیبی:

خدمت سربازی، آوردن «افرای ژاپنی» را به تعویق انداخت

مسعود طیبی

سینما پرس – گروه هفت هنر/ مسعود طیبی که قرار بود تیرماه سال جاری نمایش «افرای ژاپنی» را صحنه در فرهنگسرای نیاوران به روی خواهد برد گفت: به دلیل خدمت سربازی اجرای این نمایش به تعویق افتاد اما از پنج آبان نمایش «هملت» را در کارگاه نمایش باران به صحنه می برم.

مسعود طیبی کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در رابطه با اجرای نمایش «افرای ژاپنی» که پیش از این قرار بود تیر ماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برود، اظهار داشت: اجرای عمومی نمایش «افرای ژاپنی» منتفی نشده است بلکه به دلیل سرباز شدن من و عدم موافقت سازمان نظام وظیفه برای اعزام من در شهریور ماه قرار بر این شد که این نمایش در زمان بهتری به روی صحنه برود زیرا به دلیل اینکه کار تکمیل نشده بود من نمی توانستم کار را به شخص دیگری بسپارم.

 

وی ادامه داد: خیام وقار کاشانی که تهیه کنندگی نمایش «افرای ژاپنی» را بر عهده دارد در حال حاضر مذاکراتی را با فرهنگسرای نیاواران برای اجرای این نمایش در بهمن و اسفند امسال انجام داده اند و من بسیار خوشحالم که در این نمایش با افرادی همچون وی، مارال فرجاد، نگار عابدی و دوستانی همراه هستم که همواره دغدغه اجرای این نمایش را داشته و دارند.

 

طیبی تصریح کرد: البته قرار است نمایش «در مه بخوان» اثر مرحوم رادی را نیز به صحنه ببرم که ممکن است با نمایش «افرای ژاپنی» تداخل پیدا کند به همین دلیل به احتمال زیاد اجرای نمایش «در مه بخوان» به نیمه اول سال آینده موکول می شود.

 

نمایش «هملت» متفاوت ترین نمایش من است

 

این کارگردان همچنین از اجرای نمایش با نام «هملت» در کارگاه نمایش باران خبر داد و در این رابطه عنوان کرد: تمرینات نمایش «هملت» را با تعدادی از هنرجویانم آغاز کرده ام و قرار است که این نمایش از پنجم آبان به روی صحنه رود.

 

وی با بیان اینکه «هملت» متفاوت ترین نمایشی است که وی تا کنون به روی صحنه برده است، ادامه داد: زبان این نمایش کلاسیک است اما فضای آن کاملا بر اساس جامعه امروزی طراحی شده است، ما سه هملت را در روی صحنه داریم که هر کدام از آنها نشان دهنده یک بعد از هملت هستند.

 

طیبی با بیان اینکه این نمایش بر اساس تئوری هایی چون ارتباطات انسان ها با یکدیگر در دنیای امروز به ارتباط های غیر مستقیم تبدیل شده است، اظهار داشت: سال ۸۲ قرار بود که نمایش «هملت ایکس» را به روی صحنه ببریم که تلفیقی از ماتریکس و هملت بود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد اما همواره دوست داشتم کار دو گانه ای را به صحنه ببرم که در این نمایش دارد این اتفاق رخ می دهد.

 

این کارگردان در رابطه با اجرای نمایش «هملت» در کارگاه نمایش باران گفت: این سالن شرایط مناسبی را برای من فراهم کرد که با آرامش خاطر و به دور از دغدغه های ممیزی نمایش را اجرا کنم.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.