سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

هزاران ایده حاتمی‌کیا برای هر پلان از زبان کوروش تهامی

کوروش تهامی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس-گروه سینما/کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در مورد بازی در نقش های مختلف و نقشی که بیشتر از همه آن را دوست دارد گفت: نقشی که واقعا آن را دوست داشته باشم و مخاطبان و اهالی سینما هم آن را دوست داشته اند ،نقشی است که در « به رنگ ارغوان» حاتمی کیا بازی کرده ام.

به گزارش خبرنگار سینما پرس کورش تهامی از بازیگران گزیده کار و چهره سینما ایران اولین تجربه طنز در مجموعه «عصر پاییزی» به کارگردانی  اصغر نعیمی را به تازگی به پایان برده و منتظر اکران سه فیلم سینمای است که در نوبت اکران دارد.

 

 

تصویربرداری مجموعه عصر پاییزی در چه مرحله ای است؟

 

تصویر برداری این فیلم به تازگی تمام شده و قرار است بعد از دهه محرم از شبکه یک سیما پخش شود. بعد از تمام شدن تصویر برداری «عصر پاییزی » تصمیم گرفتم کمی استراحت کنم و سعی می کنم که با انتخاب فیلمنامه خوب انتخابی جدید داشته باشم.

 

از تجربه بازی در کار طنز برای ما بگویید.

 

نزدیک به هفت ماه برای این مجموعه تلویزیونی که اولین کار طنز من به حساب می آید وقت گذاشتم و با تلاش های وافر تمام سعی خود کردم تا این نقش خوب از آب دربیاید و با ایده های متفاوتی سر صحنه حضور داشتم و امیدوارم مخاطبان از آن لذت ببرند.

 

کوروش تهامی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

 

 

چه شد که بازی در این کاراکتر را بپذیرید؟

 

در این سال هایی که در این عرصه فعالیت دارم همیشه تلاش کرده ام که نقش های خوب و متفاوتی نسبت به کاراکترهای قبلی ام انتخاب کنم. چند ماه پیش، پیشنهادی به من داده شد و من بعد از مطالعه فیلمنامه احساس کردم از شرایط خوبی برخوردار است و خیلی سریع با آن ارتباط برقرار کردم و با وجود تفاوت های زیاد با دیگر اجرا هایم تصمیم گرفتم در آن بازی کنم و الان که تمام شده احساس می کنم دلم برای این نقش تنگ شده است.

 

فیلم جدیدی در نوبت اکران دارید؟

 

سه فیلم سینمای « دل بی قرار» به کارگردانی قربان محمد پور، « گام های شیدایی» به کارگردانی حمید بهمنی و« گناهکاران» به کارگردانی فرامرز قریبیان را در نوبت اکران دارم.

 

کوروش تهامی بازیگر فیلم در نشست فیلم برف روی شیروانی داغ

 

فیلمنامه گناهکاران چه ویژگی داشت که بازی در آن را انتخاب کردید؟

 

فرامرز قریبیان بعد از دوازده سال، تصمیم به ساخت یک فیلم سینمایی گرفت. زمانی که فیلمنامه را خواندم احساس کردم که فیلم خوبی خواهد شد، در نتیجه قبول کردم که در این فیلم ایفای نقش کنم و از بازی در آن لذت بردم. نکته بعدی این بود که با توجه به اینکه آقای قریبیان خودشان بازیگر هستند و در این فیلم هم بازی کرده اند دغدغه های بازیگری را می شناسند و درک می کنند و این یک امتیاز برای «گناهکاران» بود. از طرفی آقای قریبیان خودشان تهیه کننده هم بودند و این باعث شده بود که گروه خوب و یکدستی هم در پشت دوربین داشته باشیم و فضای دوستانه ای بوجود آمده بود و من دوست دارم باز هم در چنین گروهی کار کنم وتجربه دیگری را داشته باشم.

 

کمی درباره نقشتان در فیلم گناهکاران توضح دهید.

 

در این فیلم که نوشته سام قریبیان است من نقش القاییان را بازی کرده ام. یک نقش خاکستری که با دیگر نقش هایم کاملا متفاوت است. در ایران زمانی که یک نقش را خوب بازی می کنی بقیه نقش های که پیشنهاد می شود شبیه آن است؛ اما به تازگی تصمیم گرفته ام که نقشهای متفاوت تری را تجربه کنم و لابه لای انتخاب هایم نقش های متفاوت بازی کنم که «به رنگ ارغوان» حاتمی کیا، «گناهکاران» قریبیان و «برف روی شیروانی داغ» محمد هادی کریمی از این دست است.

 

کوروش تهامی در نشست فیلم بی خداحافظ در سی امین جشنواره فیلم فجر

 

 

کدام یک از نقش هایی که تا به حال ایفا کردیده اید را دوست دارید؟

 

نقشی که هم خودم دوست دارم و هم مخاطبان سینما آن را دوست داشتند، نقشی است که در « به رنگ ارغوان» حاتمی کیا بازی کرده ام و به نظر من در جشنواره فجر به آن اعتنا نشد. « به رنگ ارغوان» بعد از هفت سال پخش شد و با اینکه کاندید سیمرغ برای نقش مکمل شده بود اما نسبت به فیلم های که تولید همان سال بوده اند نگاه ویژه تری را می طلبید که متاسفانه در حق آن جفا شد.

 

تجربه کار با حاتمی کیا را چطور ارزیابی می کنید؟

 

تجربه بسیار شیرین و لذت بخشی بود و پروسه تولید یک فیلم حرفه ای را تجربه کردیم. حاتمی کیا از آن کارگردان های است که واقعا دغدغه دارد و هزاران ایده برای هر پلان داشت. ما هر روز قبل از فیلم برداری در لوکیشن حاضر می شدیم و نقش را تمرین می کردیم و حاتمی کیا با هندیکم از ما فیلم می گرفت و فردای آن روز با دکوپاژ و ایده های خوب و جدید سر فیلمبرداری آماده می شد. متاسفانه الان فیلمسازانی می بینیم که اصلا دغدغه فیلمسازی ندارند و بدون دکوپاژ و ایده سر فیلمبرداری حاضر می شوند و بعضی مواقع هم شرایط تولید جوری است که اصلا وقت تمرین نداریم و این باعث می شود که خلاقیت بازیگر کمتر شود.

 

---------------------------------------

 

گفت‌وگو از علی احمدی

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.