دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

ستار اورکی موسیقی سریال «مولانا» را می سازد

ستار اورکی آهنگساز در نشست فیلم شورشیرین در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینما پرس –گروه هفت هنر/ ستار اورکی ضمن بیان اینکه مدتی است که به آهنگسازی برای سریال «مولانا» مشغول است، بیان کرد: مدتی است که هیچ پیشنهادی را نپذیرفتم تا بتوانم دین خود را نسبت به حضرت مولانا به درستی ادا کنم.

ستار اورکی، آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه مدتی است به آهنگسازی برای سریال «مولانا» به تهیه کنندگی مهدی همایونفر می پردازد، عنوان کرد: در حال حاضر مشغول ساخت موسیقی برای سریال «مولانا»هستم که فاز یک این سریال در رابطه با کودکی این شاعر بزرگ است، که قرار است موسیقی این فیلم را با ارکستر بزرگ بسازم.

 

وی در رابطه با ویژگی های موسیقی سریال «مولانا» ادامه داد: فضای ارکستری که برای موسیقی این سریال در نظر گرفته ام باید فضایی نوستالژیک باشد که برهه زمانی قرن هفتم را به یاد بیاورد.

 

سازنده موسیقی متن تنها فیلم اسکاری تاریخ سینمای ایران در مورد سازهای به کار رفته در موسیقی این سریال اظهار داشت: در موسیقی از سازهای ایرانی استفاده می شود که در آن تلفیقی از سازهای زهی کلاسیک نیز وجود دارد که این سازهای زهی کلاسیک در خدمت سازهای ایرانی قرار گرفته است.

 

اورکی،  با بیان اینکه موسیقی متن سریال «مولانا» کاملا در خدمت حال و هوای زندگی و شخصیت مولانا قرار گرفته است، عنوان کرد: رنگ آمیزی موسیقی این فیلم با شخصیت مولانا و حال و هوای زندگی در آن دوران هماهنگ است، در حقیقت این سریال سکانس های زیادی دارد که متناسب با این سکانس ها قطعات موسیقی نیزمتنوع است.

 

این آهنگساز خاطر نشان کرد: حدود سه ماه است که مشغول نوشتن موسیقی این سریال هستم و در این مدت هیچ پیشنهادی را برای کار نپذیرفته ام زیرا می خواهم دین خود را نسبت به حضرت مولانا درست و کامل ادا کنم.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.