دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

سیدضیاءهاشمی از جلسه با رئیس سازمان سینمایی خبر داد/

مفهوم فی‌سبیل الله را درک کردیم/ آمادگی انتشار حقوق‌های چند میلیونی را داریم

سید ضیاء هاشمی در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

سینماپرس-گروه سینما/ رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان با اشاره به دیدار با رئیس سازمان سینمایی و بررسی روند چگونگی بازگشایی خانه سینما گفت: اگر معتقد به کار کردن فی سبیل الله هستید هزینه های پرداخت حقوق های خانه سینما را منتشر کنید اگر نمی توانید ما آمادگی انتشار آن را داریم.

«سید ضیاء هاشمی» رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس درباره جلسه روسای صنوف و جامعه صنفی با رئیس سازمان سینمایی گفت: فردا بعداز ظهر  جلسه ای با حضور روسای صنوف قانونی، جامعه صنفی تهیه کنندگان و هیئت مدیره خانه سینما با رئیس سازمان سینمایی خواهیم داشت تا موارد مربوط به بازگشایی خانه سینما، چگونگی بازگشایی و... را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

 

وی در ادامه گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اخبار خوش درباره سینما سخن می گویند اما این اخبار ممکن است برای عده ای از اهالی سینما خوش باشد. ایشان به دنبال بازگشایی خانه سینما هستند اما با  کدام اساسنامه؟ چگونه  انتخابات برگزار می شود؟ با کدامیک از صنوف؟ صنوفی قانونی یا صنوف غیرقانونی؟ هیئت مدیره قبلی خانه سینما جایگاه قانونی ندارند.  

 

هاشمی در ادامه تاکید کرد: رئیس سازمان سینمایی در طول  مدتی که در وزارت ارشاد مستقر شده است با تعداد زیادی از اهالی سینما دیدار داشته است اما با مهمترین صنف سینمایی کشور تاکنون قرار ملاقات نداشته است این بی توجهی برای جامعه صنفی تهیه کنندگان آزار دهنده است.

 

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان در ادامه در پاسخ به سخنان یکی از اعضای هئیت مدیره سابق خانه سینما گفت: به تازگی مفهوم کارکردن  فی سبیل الله را به درستی درک کردیم حقوق های چند میلیونی سال های 85 به بعد آقایان مصداق فی سبیل الله کار کرد آن هاست. اگر معتقد به کار کردن فی سبیل الله هستید  هزینه های پرداخت حقوق های خانه سینما را منتشر کنید اگر نمی توانید ما آمادگی انتشار آن را داریم.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: ما معتقدیم باید مسایل سینمای کشور با آرامش پیش برود اما دوستان ما ظاهرا خیلی دلشان نمی خواهد.

 

بنا براین گزارش، در پی اظهارات اخیر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر این که به زودی خبر های خوشی در سینما  است،  جامعه صنفی تهیه کنندگان در نامه ای کوتاه خطاب به رئیس سازمان سینمایی  نوشت: آقای ایوبی هشدار! آقای ایوبی! شنیده شده است روز سینما را بهانه کرده و در دولت «قانون و اعتدال» خانه سینما را به قانون گریزان وافراطی ها واگذار می کنید.

 

آقای ایوبی در دولت قانون، قانون مدار بمانید! آقای ایوبی! شنیده شده است به جای مرهم نهادن، قصد کرده اید زخم کهنه را از هم بدرید! آقای ایوبی! ما را پشت در منتظر نگه داشته اید! با ما هم آشتی باشید رسانه ها جای مناسبی برای گپ و گفت و گله گذاری نیست.

 

جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی

 

انتهای پیام/ق/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.