یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

صدای بلند «جلسو مینو در سرزمین دروغ گوها» درد سر ساز می شود

جلسو مینو

سینما پرس – گروه هفت هنر/ رمان کودک و نوجوان «جلسو مینو در سرزمین دروغ گوها» نوشته جانی روداری و با ترجمه آندرانیک خچومیان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات سینما پرس، «جلسومینو در سرزمین دروغ گوها» رمانی فانتزی برای کودکان و نوجوانان است، این رمان نوشته جانی روداری نویسنده ایتالیایی است که به تازگی با ترجمه آندرانیک خچومیان منتشر شده است.

 

این رمان داستان پسر بچه ای است که از بدو تولد صدای بسیار بلندی دارد، تا جایی که در حضور و غیاب مدرسه وقتی حاضر می گوید شیشه ها شکسته می شوند، اهالی روستا که از این پسر بچه خسته شده اند او را از خود می رانند، پسر بچه که از محل تولد خود بیرون انداخته شده است وارد شهری می شود که همه چیز آن وارونه و برعکس است، برای مثال به شب می گویند روز...

 

گفتنی است که جانی روداری نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی بود که عمده‌ی شهرتش را مدیون داستان‌هایی است که برای کودکان نوشته است. او در سال ۱۹۷۰ جایزه‌ی معتبر هانس کریستین اندرسن را به‌دست آورد، و بسیاری او را مهم‌ترین نویسنده‌ی کودکان ایتالیا در قرن بیستم می‌دانند. کیک آسمانی، بنفشه‌ای در قطب، دختری که نمی‌خواست بزرگ شود، همه چیز با یک تمساح شروع شد ازجمله آثاری هستند که از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است.

 

گفتنی است، آندراینک خچومیان تاکنون بیش از ۱۵ اثر نمایشی را از زبان ارمنی به فارسی ترجمه کرده که از آن میان می توان به نمایشنامه های «خویش گم کرده»، «شهسوار و شاهزاده»، «بانوی قلعه تسخیر شده»، «تبر» و ... اشاره کرد.

 

در بخشی از کتاب «جلسو مینو در سرزمین دروغ گوها» آمده است:

 

وقتی جلسومینو به‌دنیا آمد نیمه‌شب بود، همه‌ی روستاییان از خواب پریدند چون فکر کردند سوت کارخانه به‌صدا درآمده است و آن‌ها خواب مانده‌اند. اما این صدا صدای سوت کارخانه نبود بلکه ین جلسومینو بود که داشت گریه می‌کرد. او مثل همه‌ی کودکان تازه‌به‌دنیاآمده، فقط داشت صدایش را امتحان می‌کرد. خوشبختانه جلسومینو به‌زودی یاد گرفت که شب‌ها تا صبح بخوابد،یعنی همان کاری را کرد که همه‌ی آدم‌های درست و حسابی به‌غیر از روزنامه‌نگارها و نگهبان‌ها می کنند...

 

شایان ذکر است، رمان «جلسومینو در سرزمین دروغ‌گوها»  در ۱۵۲ صفحه در ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۷۵۰۰۰ ریال از سوی انتشارات افراز روانه بازار کتاب  شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.