شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

سماواتی به سینماپرس خبر داد:

«ساکن طبقه وسط» به کاشان می‌رود/پایان فیلمبرداری پس از ۴۵ روز

امیر سماواتی کارگردان فیلم باغ قرمز در نشست فیلم در خبرگزاری سینمای ایران

سینماپرس-گروه سینما/ تهيه‌کننده فيلم سينمايي «ساکن طبقه وسط» اعلام کرد: فيلم سينمايي ساکن طبقه وسط به عنوان نخستين تجربه کارگرداني شهاب حسيني، پنجشنبه چهاردهم شهریور کلید خورد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، امیر سماواتی، شهاب حسيني را فردی اهل تفکر و انديشه دانست و افزود: مطمئنم اگر شهاب حسینی بازيگر حرفه‌اي نمي‌شد، يک کارگردان خوب مي‌شد، در اين حوزه آينده خوبي دارد و سينماي ايران را غافلگير مي‌کند.

 

وی با بیان این امر که «ساکن طبقه وسط» فيلم سنگين، پرهزينه، پر بازيگر، پر لوکیشن و با جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي خاصی است، اظهار داشت: قرار است فيلمبرداري «ساکن طبقه وسط» در تهران و کاشان انجام گيرد. ضمن این که امید می رود فیلم برداری این کار در ۴۵ روز به پایان برسد.

 

سماواتی با تکیه بر تحلیل کارگردان «ساكن طبقه وسط» که معتقد است (این فیلم قصه سرگشتگي‌هاي انسان است و هميشه در فيلم‌هاي مختلف این شرايط را تجربه کرده ایم كه انسان‌ها در خارج از خودشان دچار چالش مي‌شوند و عكس‌العمل هر انسانی نسبت به اين موضوع جالب است و كمتر فيلمي هم به اين موضوع پرداخته، .به همين دليل ما مي خواهيم يك انسان را با درون خودش و ذهنيت خودش به تصوير بكشيم (بیان کرد: اين فيلمنامه درباره يک نويسنده جوان است که وارد يک خانه سه طبقه مي‌شود و در آن خانه درگير اتفاقاتي خواهد شد. به نوعي فيلم يک طنز فلسفي است که در سال ۱۳۸۳ توسط سید هادی کریمی نگاشته شده و قرار بوده محمدهادي کريمي آن را با بازي شهاب حسيني کارگردانی کند که اين امکان فراهم نشد. با توجه به علاقه شهاب حسيني به متن، در نهايت خود او تصميم گرفت فيلمنامه را به عنوان اولين تجربه کارگرداني‌اش جلوي دوربين ببرد.

 

وي با بیان این موضوع که این کار اولین همکاری او با دکتر هادی کریمی است، گفت: بسيار خوشحالم که فيلمنامه وزين محمد هادي کريمي را، يکي از بازيگران ستاره سينماي ايران که اهل انديشه و کتاب است و درک درستي از مقوله عرفان و فلسفه دارد، مي‌سازد.

شایان ذکر است شهاب حسینی پیش از این یک فيلم ۳۷ دقيقه‌‌اي در قالب نمايشنامه كار كرده و اين كار به عنوان اولين تجربه  جدي‌ او در حيطه‌ كارگرداني سینما به حساب می آید.

 

گفتنی است در این فیلم، شهاب حسینی، حسین یاری، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، هنگامه قاضیانی، ساره بیات، آنا نعمتی، حسین محب اهری، جواد عزتی، حسین محجوب، نیما رئیسی، فخرالدین صدیق شریف، امید روحانی، فرید سماواتی، مانی کسرائیان، دیبا زاهدی، علی شادمان و... به ایفای نقش می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.