جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴

محمدجعفر باقری نیا:

سینماها اواخر مهر «چهار باندی» می‌شود

فیلم چهارباندی

سینماپرس-گروه سینما/ بنا بر گفته محمدجعفر باقری نیا، کارگردان فیلم «چهار باندی»، فیلم نامه این کار در سال ۸۲ نوشته شده و بعد از بازنویسی های متعدد نهایتا در زمستان ۹۱ توسط یک سرمایه گذار خصوصی و تهیه کنندگی عزت‌الله جامعی‌ندوشن، در ۳۰ جلسه، فیلم برداری شده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، باقری نیا با تاکید بر مشکلاتی که در صدور پروانه نمایش برای این فیلم به وجود آمده بود، توضیح داد: اردیبهشت ۹۲ فیلم را برای گرفتن مجوز اکران به ارشاد فرستادیم، با مسایلی که بر سر راهمان بود مجبور شدیم پنج دقیقه از فیلم را حذف کنیم تا برای بار دوم مورد تایید قرار گیرد.

 

وی ضمن اشاره به معضلاتی که برای کارگردانان امروز سینمای ایران وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه تهیه کنندگان با برنامه ریزی که برای هر فیلم دارند تمام تلاششان را می کنند که کار را در ۳۰ جلسه ببندند، غافل از این که فیلم هایی که خوب از آب در می آیند فیلم هایی هستند که برای آن ها زمان بیشتری گذاشته شده، شما می بینید در فیلم هایی که حتی تا ۶۰ روز فیلم برداری شده اند ریزه کاری های کار بهتر و طبیعی تر در آمده است.

 

کارگردان فیلم «چهار باندی»، با بیان این امر که تعدادی از بازیگران این کار را خودم انتخاب کرده ام، افزود: بازیگران را با توجه به کاراکتر و شخصیت وجودی آن ها انتخاب کردم؛ در بعضی مواقع بازیگرانی را برای یک نقش در نظر می گیریم که متاسفانه در آن مدت زمان یا نیستند یا در حال کار با کارگردان دیگری هستند و یا اصلا مایل به همکاری نیستند، به همین خاطر خیلی وقت ها آن چیزی که می خواهیم نمی شود.

وی همچنین با توجه به گذشت چهار سال از کار قبلی خود، بیان کرد: چون در این چهار سال تشنه کار بودم، از روی اجبار با این تهیه کننده همکاری کردم. جای تاسف دارد که سینمای ایران دچار کمبود تهیه کننده با شعور است این درست نیست که در هر جلسه ای گفته می شود فیلم نامه خوب نداریم به اعتقاد من یک تهیه کننده خوب می تواند فیلمنامه بد را خوب کند.

 

باقری نیا خلاصه ای از این فیلم را چنین روایت می کند: این فیلم روایت پنهان کاری و بی اعتمادی در خانواده و جامعه است و در یک بستر سیاسی شکل گرفته و قصد دارد بی اعتمادی نسل ها به یکدیگر را به تصویر بکشد. چهار باندی نام منطقه ای است در مهر شهر کرج که قسمت هایی از این فیلم در آن جا فیلم برداری شده است به همین دلیل نام فیلم را چهار باندی گذاشتیم.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.