سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱

باستانی «بی سرزمین تر از باد» را به ایرانشهر می برد

حسن باستانی

سینما پرس – گروه هفت هنر/ حسن باستانی از اجرای عمومی نمایش «بی سرزمین تر از باد» از 12 آبان ماه سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

حسن باستانی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در رابطه با اجرای عمومی نمایش «بی سرزمین تر از باد» عنوان کرد: نمایش «بی سرزمین تر از باد» که در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفته بود، اجرای عمومی خود را از 12 آبان ماه در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر آغاز خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: محمد ساربان، محسن علیمحمدی، فاطمه سرلک، حسن بختیاری، مهدی رحیمی و حسن دوشاه بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند و تنها محسن زرآبادی پور که در اجری جشنواره با ما همراه بود در اجرای جدید حضور ندارند و به دنبال شخصی جایگزین برای نقش وی هستیم.

 

باستانی تصریح کرد: «بی سرزمین تر از باد» به لحاظ شیوه اجرایی و طراحی به همان شکلی که در جشنواره اجرا شده بود به روی صحنه می رود ولی به دلیل تغییر سالن نمایش، درنوع چینش بازیگران و برخی از میزانسن ها برای تسلط تماشاگران نسبت به نمایش تغییرات کوچکی صورت خواهد گرفت.

 

این کارگردان در مورد شیوه اجرایی نمایش «بی سرزمین تر از باد» گفت: این نمایش برگرفته از شیوه نمایش های ایرانی است که با نگاهی مدرن به نمایش های ایرانی به خصوص تعزیه اجرا می شود و در حقیقت ما سعی کردیم که با این گامی برای رسیدن به تئاتر ملی برداریم.

 

وی خاطر نشان کرد: داستان این نمایش نیز اشاره ای به واقعه تاریخی سقوط ساسانیان در زمان پادشاهی یزدگرد سوم و حمله اعراب به ایران می پردازد که در نهایت این داستان به واقعه عاشورا پیوند می خورد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.