سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

«پسری که غذای پرنده می‌خورد» به اسکار رفت

پسری که غذای پرنده می‌خورد

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی « پسری که غذای پرنده می‌خورد» به عنوان نماینده یونان برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار انتخاب و ارسال شد.

به گزارش سینما پرس، یونان فیلم سینمایی «پسری که غذای پرنده را می‌خورد» (Boy Eating the Bird's Food) به کارگردانی اکتوراس لیگیزوس را برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار معرفی کرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، «پسری که غذای پرنده را می‌خورد» نخستین تجربه کارگردانی لیگیزوس است و این فیلم سینمایی براساس رمانی به نام «گرسنگی» (Hunger) نوشته کنات هامسان نروژی ساخته شده است. رمان «گرسنگی» در سال ۱۸۹۰ جایزه نوبل دریافت کرده است.

 

جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری، جایزه بهترین بازیگر مرد (یانیس پاپادوپولوس) و جایزه فیپرشی جشنواره فیلم تسالونیکی موفقیت‌های این فیلم سینمایی در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به شمار می‌رود.

 

استفان دالتون؛ منتقد هالیوود ریپورتر درباره «پسری که غذای پرنده را می‌خورد» گفته است که این فیلم سینمایی با اشاراتی به سبک داستان‌های آلبرت کامو و فئودور داستایوفسکی دارای صحنه‌های تکان دهنده رئالیسم اجتماعی تاریک و دلگیر است.

 

«استفی فیلمز» تهیه‌کننده «پسری که غذای پرنده را می‌خورد» است و «پرمیم فیلمز» نیز حق امتیاز اکران بین‌المللی این فیلم سینمایی را به فروش می‌رساند.

 

مسئولان سینمای مجارستان نیز چندی پیش فیلم سینمایی «نوت بوک» (The Notebook)  به کارگردانی یانوس سزاس را برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار ارسال کردند.

 

فیلم درام «نوت بوک» داستان دوقلوهایی را به تصویر می‌کشد که در دوران جنگ جهانی دوم در مزرعه مادربزرگ بی‌رحمشان زندگی می‌کنند.

 

رومانی نیز چندی پیش فیلم سینمایی «خودنمایی فرزند» (Child’s Pose) به کارگردانی کالین پیتر نتزر را برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار ارسال کرد.

 

لامینیتا جیورجیو در نقش یک مادر از خود راضی و بودگدان دومیتراش به عنوان پسر سرکش و بالغ او در فیلم سینمایی «خودنمایی فرزند» بازی کرده‌اند.

 

کشورهای مختلف از سراسر جهان تا تاریخ یکم اکتبر (۹ مهر) پاییز سال جاری فرصت دارند نماینده خود را برای رقابت در بخش «آثار غیرانگلیسی زبان» هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال کنند.

 

هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار در تاریخ دوم مارس (۱۱ اسفند) زمستان سال جاری در سالن «دالبی تیه‌تر» شهر هالیوود برگزار می‌شود. شبکه تلویزیونی «ای بی سی» نیز این مراسم مهم و معتبر را به صورت زنده پخش می‌کند.

 

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی تنها نماینده ایران است که توانسته در هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.