سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

حمید رضا نعیمی عنوان کرد:

«دیوان تئاترال» زنده یاد استاد محمد خوانش می شود

محمود استاد محمد

سنیما پرس- گروه هفت هنر/ حمید رضا نعیمی از خوانش نمایشنامه «دیوان تئاترال» اثر زنده یاد محمود استاد محمد توسط گروه تئاتر شایا در تالار هنر فرهنگسرای ارسباران خبر داد.

حمید رضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه گروه تئاتر «شایا» از سوی بنیاد خیریه برکت جلسه نمایشنامه خوانی را برگزار می کنند، عنوان کرد:  قرار است که متنی از زنده یاد محمود استاد محمد با نام «دیوان تئاترال» را شنبه هفته آینده در فرهگسرای ارسباران با همراهی گروه تئاتر شایا خوانده شود.

 

وی ادامه داد: سیاوش چراغی پور، فروغ قجابگلی، کتانه افشاری نژاد، بهار نوحیان، یعقوب صباحی، بهناز بستان دوست، بهناز نازی، مجید تفرشی، مجید نوروزی، آرا کارپتیان، علیرضا شیردل به عنوان نقش خوانان در این اجرا حضور دارند.

 

وی در مورد داستان این نمایشنامه عنوان کرد: داستان این نمایش در مورد یک لات به نام «داش مش قبول» است که عاشق دختری به نام سرور می شود، مادر سرور نیز با توجه به اینکه حاکم شهر آب شهر را گران کرده بود به وی می گوید برای اینکه با دختر من ازدواج کنی باید سدی که در کو قرار دارد را بششکافی تا مردم شهر صاحب آب بشوند.

 

نعیمی تصریح کرد: «دیوان تئاترال» از لحاظ زبانی و ریتمیک بودن و زیبایی داستان یادآور نمایش «شهر قصه» نوشته بیژن مفید است که خود هنرمند فقید محمود استاد محمد در این نمایش حضور یافته بود.

 

این کارگردان خاطر نشان کرد: پیشنهاد یک اجرا از این نمایشنامه را به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمود استاد محمد به تئاتر شهر داده ایم که در صورت پذیرش مجموعه تئاتر شهر این نمایشنامه را حتما به مناسبت ذکر شده خوانش خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ش.ع

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.