شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

از سوی نشر «قاب»/

نمایشنامه «قرارداد» با ترجمه داریوش مودبیان منتشر شد

نمایش قرارداد با مرگ

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نمایشنامه «قرار داد» نوشته اسلاومیر مرژوک با ترجمه داریوش مودبیان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، نمایشنامه «قرار داد با مرگ» از آثار فاخر اسلامیر مرژوک  است که به تازگی از سوی نشر «قاب» و با ترجمه داریوش مؤدبیان روانه بازار کتاب شده است، داستان این نمایشنامه در مورد نویسنده پیر است که محبوبیت خود را از دست داده است، وی که به مدت پانزده سال در یک هتل قدیمی و کهنه در کشور سوئیس زندگی می‌کند مهلت قراردادش با هتل سر آمده و تنها پولی که برای او باقی مانده مخارج یک هفته اقامت در همین هتل است. در این میان  نویسنده پس از آشنایی با جوانی تیز هوش و جاه طلب که تازه به شغل نگهبانی شب در هتل مشغول شده است قرار دادی را منعقد می کندکه به موجب آن جوان باید نویسنده را از میان بردارد.

 

گفتنی است که مؤدبیان در این کتاب مطالبی را در رابطه با اسلاومیر مرژوک و آثارش گنجانده است، اسلاومیر مروژک مرژوک در آثار خود موضوعات تخیلی را با واقعیت‌های سیاسی و تاریخی ترکیب کرده و نوعی طنز سیاه را پدید می‌آورد که در اروپای شرقی طرفداران زیادی دارد.

 

نمایش «قرار داد با مرگ» به کارگردانی داریوش مؤدبیان و با بازی وی و کوروش سلیمانی فروردین و اردیبهشت سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته بود.

 

شایان ذکر است نمایشنامه «قرار داد با مرگ» نوشته اسلاومیر مروژک و با ترجمه داریوش مؤدبیان با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و در ۱۱۰ صفحه از سوی نشر قاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.