سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶

آثار بخش مسابقه جشنواره نیویورک معرفی شدند

جشنواره فیلم نیویورک

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان برگزارکننده پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک فهرست اسامی ۳۵ اثر حاضر در بخش مسابقه این جشنواره آمریکایی را منتشر کردند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده پنجاه و یکیمن دوره جشنواره فیلم نیویورک در حالی فهرست اسامی ۳۵ اثر حاضر در بخش مسابقه این جشنواره آمریکایی را منتشر کردند که اسامی کارگردانان برجسته‌ای در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، آثار برگزیده جشنواره فیلم کن در بخش مسابقه پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک حضور پررنگی دارند، به طوری که فیلم سینمایی «آبی گرم‌ترین رنگ است» (Blue is the Warmest Color) به کارگردانی عبدالطیف کشیشه که چندی پیش جایزه نخل طلایی این جشنواره فرانسوی را به خود اختصاص داده است در میان آثار حاضر در بخش مسابقه این جشنواره آمریکایی به چشم می‌خورد.

 

دیگر برگزیدگان جشنواره کن که در بخش مسابقه جشنواره نیویورک حضور دارند عبارتند از: «درون لوین دیویس» (Inside Liewyn Davis) به کارگردانی جول و اتان کوئن (برنده جایزه بزرگ جشنواره کن)، «لمس گناه» (A Touch of Sin) به کارگردانی جیا ژانگکه (برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن)، «تصویر گمشده» (The Missing Picture) به کارگردانی ریتی پان (برنده جایزه بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن) و «نبراسکا» (Nebraska) به کارگردانی الکساندر پاین (برنده جایزه بهترین بازیگر مرد (بروس درن) در جشنواره فیلم کن).

 

فیلم‌های سینمایی «همه گمشده‌اند» (All Is Lost) به کارگردانی جی سی کاندور و «مهاجر» (The Immigrant) به کارگردانی جیمز گری نیز دیگر آثار بخش مسابقه پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک هستند که پیش از این در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن حضور داشته‌اند.

 

فیلم‌های سینمایی «فرزند خدا» (Child of God) به کارگردانی جیمز فرانکو، «زن نامرئی» (The Invisible Woman) به کارگردانی رالف فینس، «عمر» (Omar) به کارگردانی هانی ابوسعید، «تنها عاشق‌ها زنده می‌مانند» (Only Lovers Left Alive) به کارگردانی جیم جارموش و انیمیشن سینمایی «باد برمی‌خیزد» (The Wind Rises) به کارگردانی هایائو میازاکی نیز دیگر آثار برجسته حاضر در بخش مسابقه پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک هستند.

 

همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان فیلیپس» (Captain Phillips) در مراسم افتتاحیه این جشنواره آمریکایی به نمایش در می‌آید.

 

اسکات رودین، دانا برونتی و مایکل دلوکا تهیه‌کنندگان «کاپیتان فیلیپس» هستند و استودیو فیلمسازی «سونی پیکچرز» نیز این فیلم سینمایی را از تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) پاییز سال جاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌رود.

 

پل گرینگرس کارگردان «کاپیتان فیلیپس» است و تام هنکس در این فیلم سینمایی در نقش شخصی به نام «کاپیتان ریچارد فیلیپس» بازی می‌کند. این فیلم سینمایی براساس داستانی واقعی که در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاده، ساخته شده است و داستان ربوده شدن کشتی باری آمریکایی به نام «مائرسک آلاباما» توسط دزدان دریایی سومالیایی را به تصویر می‌کشد.

 

فیلم سینمایی «او» (Her) به نویسندگی و کارگردانی اسپایک جونز که بازیگران مطرحی مانند خواکیم فونیکس، امی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد و اسکارلت جانسون در آن بازی کرده‌اند نیز در مراسم اختتامیه پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک به نمایش در می‌آید.

 

مسئولیت اکران «او» بر عهده استودیو فیلمسازی «برادران وارنر» است و این فیلم سینمایی از تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) پاییز سال جاری روی پرده سینماها می‌رود.

 

پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک بین روزهای ۲۷ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر (۵ تا ۲۱  مهر) پاییز سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ ع م

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.