یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

به بهانه تولد ۷۰ سالگی رابرت دنیرو/

۱۰ فیلم پرفروش کارنامه کاری رابرت دنیرو

رابرت دنیرو

سینما پرس- گروه سینما/ «ملاقات با فوکرها»، «داستان کوسه» و «ملاقات با والدین» به ترتیب در رتبه اول تا سوم پرفروش‌ترین آثار کارنامه کاری رابرت دنیرو قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، رابرت دنیرو؛ بازیگر ۷۰ ساله آمریکایی در طول دوران فعالیت خود به عنوان بازیگر در ۹۹ فیلم سینمایی، فیلم تلویزیونی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است که برخی از آن‌ها در گیشه سینماها توانسته‌اند به موفقیت قابل توجهی دست یابند.

 

فیلم سینمایی «ملاقات با فوکرها» (Meet the Fockers) به کارگردانی جی روچ که در سال ۲۰۰۴ میلادی اکران شده است با فروشی برابر با ۵۱۶ میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان عنوان پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کاری رابرت دنیرو را به خود اختصاص داده است.

 

رابرت دنیرو در فیلم کمدی رمانتیک «ملاقات با فوکرها» در نقش پدر خانواده «بایرن»‌ها بازی می‌کند که برای نخستین بار با خانواده «فوکرها» که خانواده داماد او محسوب می‌شوند، ملاقات می‌کنند.

 

دومین اثر پرفروش رابرت دنیرو انیمیشن «داستان کوسه» (Shark Tale) است. این انیمیشن سینمایی با اکران در سال ۲۰۰۴ فروشی برابر با ۳۶۷ میلیون دلار را در سراسر جهان کسب کرد.

 

فیلم سینمایی «ملاقات با والدین» (Meet the Parents) به کارگردانی جی روچ نیز سومین فیلم پرفروش کارنامه کاری دنیرو به شمار می‌آید. این فیلم کمدی رومانتیک با اکران در  سال ۲۰۰۰ میلادی فروشی برابر با ۳۳۰ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم زد.

 

دنیرو در فیلم کمدی رمانتیک «ملاقات با والدین» نقش پدر مشکوک خانواده «بایرن»‌ها را بازی می‌کند که وقتی «گرگ فوکر» (بن استیلر) برای خواستگاری دخترش نزد آن‌ها می‌رود او را مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌دهد.

 

فیلم سینمایی «فوکرهای کوچولو» (Little Fockers) به کارگردانی پل ویتس چهارمین فیلم پرفروش کارنامه فعالیت رابرت دنیرو به عنوان بازیگر است. این فیلم کمدی با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی فروشی برابر با ۳۱۰ میلیون دلار را در سراسر جهان کسب کرد.

 

دنیرو در این فیلم کمدی در نقش پدر خانواده «بایرن»‌ها بازی می‌کند. او می‌خواهد داماد خود «گرگ فوکر» (بن استیلر) را برای جانشینی خودش انتخاب کند و به همین دلیل او را مورد آزمایش‌های مختلفی قرار می‌دهد.

 

فیلم سینمایی «بارقه امید» (Silver Linings Playbook) به کارگردانی دیوید او. راسل نیز پنجمین فیلم پرفروش کارنامه رابرت دنیرو است. این فیلم کمدی با اکران در سال ۲۰۱۲ به فروشی برابر با ۲۳۶ میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان دست یافت.

 

دنیرو در «بارقه امید» نقش پدر یک معلم را بازی می‌کند. این معلم (بردلی کوپر) پس از مرخص شدن از یک موسسه مخصوص بیماران روانی به دنبال همسر خود می‌گردد که در این حین با دختری عجیب به نام «تیفانی» (جنیفر لاورنس) آشنا می‌شود و این آشنایی زندگی‌اش را دچار تغییراتی می‌کند.

 

ششمین اثر پرفروش رابرت دنیرو نیز فیلم سینمایی «شنل ترس» (Cape Fear) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است. این انیمیشن سینمایی با اکران در سال ۱۹۹۱ فروشی برابر با ۱۸۲ میلیون دلار را در سراسر جهان کسب کرد.

 

فیلم سینمایی «تحلیلش کن» (Analyze This) به کارگردانی هارولد رامیس نیز هفتمین فیلم پرفروش کارنامه کاری دنیرو محسوب می‌شود. این فیلم کمدی جنایی با اکران در سال ۱۹۹۹ به مجموع فروشی برابر با ۱۷۶ میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان دست یافت.

 

دنیرو در فیلم سینمایی «تحلیلش کن» نقش رییس یک باند مافیایی را بازی می‌کند که پس از احساس افسردگی برای درمان به یک روانپزشک (بیلی کریستال) مراجعه می‌کند.

 

فیلم سینمایی «نامحدود» (Limitless) به کارگردانی نیل برگر نیز هشتمین فیلم پرفروش کارنامه کاری رابرت دنیرو شمرده می‌شود. این فیلم سینمایی با اکران در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست فروشی برابر با ۱۶۱ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان کسب کند.

 

این فیلم سینمایی داستان یک نویسنده را به تصویر می‌کشد که با استفاده از یک قرص مرموز به توانایی استفاده ۱۰۰ درصد از مغزش دست پیدا می‌کند که البته این موضوع او را دچار دردسرهایی نیز می‌کند.

 

فیلم سینمایی «Backdraft» به کارگردانی رون هاوارد با فروش ۱۵۲ میلیون دلار در سال ۱۹۹۱ به نهمین فیلم پرفروش کارنامه کاری رابرت دنیرو تبدیل شده است.

 

این فیلم اکشن داستان دو برادر آتش نشان را به تصویر می‌کشد که با وجود اینکه با هم دائما اختلاف دارند با یکدیگر همکار هستند.

 

فیلم سینمایی «غیرقابل دسترس‌ها» (The Untouchables) به کارگردانی برین دوپالما نیز دهمین فیلم پرفروش کارنامه رابرت دنیرو است. «غیرقابل دسترس‌ها» با اکران در سال ۱۹۸۷ فروشی برابر با ۷۶ میلیون دلار را کسب کرده است.

 

دنیرو در طول دوران بازیگری خود هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که از این ۷ مرتبه ۲ بار در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۱ میلادی به ترتیب برای ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی «پدرخوانده ۲» (The Godfather II) و «گاو خشمگین» (Raging Bull) موفق به دریافت جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل و نقش اول مرد شده است.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.