یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

یوزپلنگ طلایی لوکارنو به «داستان مرگ من» رسید

داستان مرگ من

سینما پرس- گروه سینما/ یوزپلنگ طلایی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو به فیلم سینمایی «داستان مرگ من» به نویسندگی و کارگردانی آلبرت سرا اهدا شد.

به گزارش سینما پرس، مراسم اختتامیه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو شب گذشته در حالی برگزار شد که جایزه یوزپلنگ طلایی این جشنواره بین‌المللی به فیلم سینمایی «داستان مرگ من» (Story of My Death) به نویسندگی و کارگردانی آلبرت سرا اهدا شد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «داستان مرگ من» که پیش از این در بهار سال جاری شایعاتی مبنی بر حضورش در جشنواره فیلم کن نیز وجود داشت از روز اکران در این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو توانست توجهات بسیاری از منتقدان و مخاطبان حاضر در این جشنواره بین‌المللی را جلب و خود را به عنوان مدعی دریافت جایزه یوزپلنگ طلایی مطرح کند.

 

«داستان مرگ من» به زبان کاتالانی است. این فیلم سینمایی نخستین فیلمی از اسپانیا است که توانسته در طول تاریخ ۶۶ دوره‌ای جشنواره فیلم لوکارنو جایزه یوزپلنگ طلایی این جشنواره معتبر اروپایی را به خود اختصاص دهد.

 

لاو دیاز؛ کارگردان فیلیپینی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو را برعهده داشت و در سال جاری ۲۰ فیلم سینمایی از ۱۶ کشور جهان در این بخش به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند.

 

هیات داوران شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو نیز جایزه ویژه خود را به فیلم سینمایی «اکنون چی؟ به یادم بیار» (What Now? Remind Me) به کارگردانی خواکیم پینتو از پرتغال اهدا کردند.

 

هونگ سانگ-سو کره‌ای نیز برای ساخت فیلم سینمایی «سانهی ما» (Our Sunhi) موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان شصت و ششمین دوره این جشنواره سوییسی شد.

 

بری لارسون برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «کوتاه مدت ۱۲» (Short Term ۱۲) جایزه بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو را به خانه برد و جایزه بهترین بازیگر مرد شصت و ششمین دوره این جشنواره سوییس نیز به فرناندو باسیلیو برای بازی در فیلم سینمایی «ال مادو» (El Mudo) اهدا شد.

 

فیلم سینمایی «گابریل» (Gabrielle) به کارگردانی لویس آکرامبالت نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت کرد.

 

ژیل درو و ماریان پیستون نیز برای ساخت فیلم سینمایی «Mouton» به طور مشترک جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم اوکارنو را دریافت کردند.

 

سرجیو کاستلیتو؛ بازیگر فیلم‌های سینمایی «آبی بزرگ» (The Big Blue)، Kحرکت نکن» (Don’t Move) و «ستاره ساز» (The Star Maker) با دریافت یوزپلنگ طلایی یک عمر دستاورد هنری شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره بین‌المللی قرار گرفت.

 

همچنین مسئولان برگزارکننده شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو نیز کرده با اهدای جایزه فیلمساز بزرگ معاصر به ورنر هرتزوگ از این کارگردان و نویسنده آلمانی قدردانی کردند.

 

فیلم‌ سینمایی «آگیره؛ خشم پروردگار» (Aguirre: The Wrath of God) و مستندهای «مرد خرس قهوه‌ای» (Grizzly Man) و «برخوردها در انتهای زمین» (Encounters at the End of the World) از جمله برجسته‌ترین آثار هرتزوگ هستند.

 

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو در تاریخ روز هفت اوت (۱۶ مرداد) تابستان سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «دو اسلحه» (۲ Guns) به کارگردانی بالتازار کارماکورتا آغاز شده بود. این جشنواره سوییسی با نمایش مستند «در راه مدرسه»  (On the Way to School) ساخته پاسکال پلیسون به پایان رسید.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.