سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

«۶۴۱۰» روز از اسارات یک خلبان در جشنواره تئاتر شهر روایت می‎شود

دومین جشنواره تئاتر شهر،

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نمایشنامه «6410» به نویسندگی و کارگردانی محسن عظیمی در بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی جشنواره تئاتر شهر خانش می شود.

محسن عظیمی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد نمایشنامه «۶۴۱۰» اظهار داشت: این نمایشنامه سرگذشت خلبان سرلشگر حسین لشگری است که در واقع ایشان اولین خلبانی بود که در زمان جنگ تحمیلی به مدت «۶۴۱۰» روز به اسارات گرفته می شود.

 

وی در مورد صحنه های نمایش بیان کرد: یک صحنه از این نمایشنامه از زاویه دید آقای لشگری بیان می شود و به تلاش ها و مقاومت های وی در طول اسارات اشاره دارد و صحنه دیگر نیز به صبر و تحمل همسر ایشان می پردازد، البته کاراکترهای دیگری نیز در این نمایشنامه وجود دارد که در کنار این دو شخصیت اصلی معنا می یابد. تمام نقش های این نمایشنامه در جشنواره توسط خود من خوانده می شود.

 

عظیمی در مورد اجرای عمومی این اثر نمایشی تصریح کرد: متن نمایشنامه «۶۴۱۰» برای اجرا به جشنواره تئاتر فجر ارائه شده است که در صورت پذیرش این متن از سوی جشنواره مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگران را آغاز خواهم کرد.

 

این نویسنده در مورد ایده اولیه نگارش این نمایشنامه خاطر نشان کرد: من تجربه ای در زمینه نگارش نمایشنامه هایی در حوزه دفاع مقدس تا کنون نداشته ام و بیشتر نمایشنامه های من در حوزه اجتماعی بوده است و در حقیقت این نمایشنامه اولین تجربه من در این زانر محسوب می شود، ایده اولیه نگارش این نمایشنامه نیز از مصاحبه همسر آقای لشگری در خصوص «۶۴۱۰» روز اسارت ایشان شکل گرفت و موجب شد که پس از حدود پنج ماه تحقیق در رابطه با زندگی ایشان به نگارش این نمایشنامه بپردازم.

 

شایان ذکر است نمایشنامه «۶۴۱۰» به نویسندگی و کارگردانی محسن عظیمی فردا -چهار شنبه- در ساعت های ۱۹ و۲۱ در فرهنگسرای سرو در قالب جشنواره تئاتر شهر خوانش می شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.