جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

خبرسازترین چهره های تئاتر هفته/

داوود رشیدی و درخواستش از رئیس جمهور جدید/ از دست دادن مرشد ترابی پیشکسوت نقالی

مرشد ترابی

سینماپرس-گروه هفت هنر/رخت بر بستن مرشد ترابی به سرای ابدی، درخواست داوود رشیدی از رئیس جمهور جدید ایران و انتخاب مدیریت جدید تماشاخانه سنگلج مهمترین اتفاقات تئاتر در هفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، اهالی تئاتر با حادثه تلخی در هفته گذشته رو به رو شدند، هنوز تئاتر داغدار از دست دادن عزیزی به نام محمود استاد محمد بود که داغ دیگری بر دل های دوست داران مرشد ترابی نشست و دوباره رخت عزا را بر تن آنها نشاند.

 

مرشد ترابی روز شنبه -12 مرداد ماه- در سن 77 سالگی پس از تحمل مدت ها بیماری سرطان در بیمارستان مدائن تهران درگذشت. مرشد ترابی که در خانواده‌ای تعزیه‌خوان تولد یافته و فعالیت در عرصه‌ی نمایش‌های سنتی و آیینی را از کودکی و با شبیه‌خوانی آغاز کرده بود، با شاگردی در محضر اساتید هنر نقالی مکتب تهران، به یکی از برجسته‌ترین اساتید در رشته‌ی نقالی تبدیل شد که شیوه‌ی شاخص و ویژه‌ی خود را در این زمینه داشت. وی برنده مقام اول نقالی برای چند بار در کشور شده بود.

 

همچنین با آغاز این هفته زنگ افتتاح نمایش «کابوس های خنده دار برای شب چند تایی هم برای روز» توسط داوود رشیدی در تماشاخانه ایرانشهرنواخته شد. داوود رشیدی در این مراسم ضمن بیان اینکه حرف خاصی برای گفتن ندارد، خطاب به رئیس جمهور جدید ایران بیان کرد: من به رئیس جمهور جدید می گویم هنر تئاتر تنها هنری است که از دوران باستان شروع شده است و باید بیشتر به آن توجه شود و بودجه ای بیشتر به آن اختصاص داده شود.

 

پریسا مقتدی نیز دیگر چهره خبر ساز در هفته گذشته محسوب می شود، وی از سوی مدیر مرکز هنرهای نمایشی به عنوان مدیر جدید تماشاخانه سنگلج پس از اتابک نادری انتخاب شد. مقتدی پیش از این عهده دار مدیریت تالار هنر و مدیر اجرایی تئاتر شهر بوده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.