چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

نمایشنامه «مرد بالشی» اثری در مقابله با خشونت کودکان

نمایشنامه مرد بالشی

سینما پرس-گروه هفت هنر/ نمایشنامه مرد بالشی نوشته «مارتین مک دونا» و با ترجمه زهرا جواهری از سوی نشر افراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، نمایشنامه «مرد بالشی» اثر مارتین مک دونا نمایشنامه و فیلم نامه نویس انگلیسی است که توسط نشر افراز و با ترجمه زهرا جواهری منتشر شده است. این نمایشنامه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است. و چندی پیش نیز در برادوی به روی صحنه رفته بود.

 

داستان این نمایشنامه در مورد نویسنده ای به نام کاتوریان است که به علت محتوای خشونت بار آثارش و شباهت انها به نحوه قتل چند کودک و آزار آنها در اداره پلیس تحت بازجویی است.

 

لازم به یادآوری است،  این نمایشنامه ماه گذشته به کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی و با بازی احمد مهران فر، پیام دهکردی‌، نوید محمدزاده و احمد ساعتچیان در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته بود همچنین به علت استقبال مخاطبان قرار است که این نمایش از ۲۳ مرداد ماه به مدت ۱۰ شب در فرهنگسرای ارسباران مجدد اجرا شود. در این اجرای جدید علی سرابی در نقش کاتوریان جایگزین احمد مهران فر خواهد شد.

 

گفتنی است مارتین مک دونا نویسنده انگلیسی – ایرلندی در سال ۱۹۷۰  متولد شد. وی علاوه بر نمایشنامه نویسی کار فیلم سازی و فیلم نامه نویسی را نیز انجام داده است. مک دونا کار خود را در ۲۳ سالگی و با ساختن فیلم «ملکه زیبایی لینین» آغاز کرده است. او یکی از مهمترین نمایشنامه نویسان ایرلندی محسوب می شود.

 

شایان ذکر است نمایشنامه «مرد بالشی» نوشته مارتین مک دونا با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و در ۱۶۰ صفحه از سوی انتشارات افراز منشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف



 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.