سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان و ابراهیم حاتمی‎کیا در خاطرات چیستا یثربی نوشته می‌شود

چیستا-انتظامی-رادان

سینما پرس- گروه هفت هنر/ چیستا یثربی از چاپ و انتشار 37 داستان کوتاه در رابطه با خاطرات خود با هنرپیشگان سینما در قالب کتابی با نام «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» خبر داد.

چیستا یثربی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد کتاب «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» اظهار داشت: این کتاب ۳۷ داستان کوتاه از برخورد من با ۳۷ چهره معروف هنری که بخش اعظمی از آنها شامل چهره های سینمایی است را در بر می گیرد.

 

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود که در این کتاب ۲۷ داستان قرار بگیرد اما با صحبت هایی که با چهره هایی که در این کتاب حضور دارند این تعداد تبدیل به ۳۷ داستان کوتاه شد، البته در بیشتر داستان های این کتاب مستقیم به یک چهره خاص اشاره نشده است و من به دلیل نارضایتی هنرمندان از بردن نامشان از اسامی مستعار استفاده کرده ام اما نوع داستان ها به گونه ای است که مخاطب می تواند حدس بزند که داستان متعلق به کدام چهره و شخصیت سینمایی می شود.

 

یثربی تصریح کرد: من از ۱۶ سالگی وارد دنیای سینما شدم و در این مدت با چهره های زیادی رابطه داشتم به همین دلیل با همه آنها مشترکاتی داشتم که بخشی از خاطرات و در دو دل های خود با هنرمندانی مثل عزت الله انتظامی، تهمنیه میلانی، ابراهیم حاتمی کیا، رخشان بنی اعتماد، رسول صدر عاملی، اصغر فرهادی، حسن فتحی، فاطمه گودرزی، گلاب آدینه، فاطمه معتمد آریا، بهرام رادان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان، شهاب حسینی، بیژن امکانیان، همچنین چهره هایی مثل قیصر امین پور اکبر رادی، علیرضا شجاع نوری و...را در کتاب «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» به صورت قصه در آورده ام.

 

وی با بیان اینکه ۳۷ قصه ای که در کتاب «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» راجع به شخص خاصی نیست در توضیح بیشتر این مسئله گفت: داستان های این کتاب راجع به شخص خاصی نیست برای مثال ممکن است در یک داستان دو شخصیت و چهره سینمایی حضور داشته باشند و در داستان دیگر یک شخصیت یعنی بعضی از داستان های این کتاب خاطرات مشترک بین چند هنرمند است.

 

کارگردان نمایش «پشت سایه های کاج» در مورد هدف خود از نگارش این کتاب عنوان کرد: «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» یک آسیب شناسی در مفهوم شغل هنری به طور عام و مشاغل سینمایی به طور خاص است، در حقیقت من در این کتاب نشان داده ام که زندگی هنرمندان در شرایط مشابه با زندگی یک فرد عادی برای مثل در مورادی مثل تولد، مرگ، ازدواج، دعواهای زن و شوهری، معاشرت با مردم و... چه تفاوتی دارد و آیا اصلا تفاوتی دارد؟ من بسیار علاقمند بودم که یک آسیب شناسی از زندگی هنرمندان داشته باشم که خوشبختانه در این کتاب به این هدف خود رسیدم.

 

این نویسنده در مورد مستند بودن داستان های کتاب «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» گفت: همه داستان های این کتاب بر اساس واقعیت و برخوردهای من با هنرمندان است که به صورت نمایشی نوشته شده است و همانند یک داستان از کشمکش، بحران، شخصیت پردازی، تعلیق و... برخوردار است. این کتاب مصاحبه نیست بلکه خاطره است و آن هم خاطرات شخصی یک زن شاعر، نویسنده، کارگردان و فیلم نامه نویسی است که از نوجوانی خود در گیر هنر و اهالی آن شده است.

 

یثربی خاطر نشان کرد: نام کتاب «مردن شغل مناسبی برای شما نیست» نیز برگرفته شده از دیالوگ یکی از بازیگران در پشت صحنه یک فیلم سینمایی است، این کتاب در حال حاضر در مرحله صحافی بوده و قرار است که به زودی از سوی انتشارات پارینه و نامیرا چاپ و منتشر شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.