دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷

با حضور عوامل فیلم «هیس دختران فریاد نمی‌زنند» برگزار شد/

نشستی بدون حرف‌های تازه

شهاب حسینی و پوران درخشنده در نشست خبری فیلم سینمایی« هیس دخترها فریاد نمی زنند»

سینماپرس - گروه سینما/ بعد از گذشت چیزی کمتر از یک هفته از اکران فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند»، با وجود آنکه حرف تازه ای برای مطرح شدن در یک نشست خبری رد و بدل نشد، ساعاتی قبل نشست این فیلم به اتمام رسید .

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پس از حرف و حدیث های متفاوتی که در طول هفته گذشته موجب تبلیغات منفی برای فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» شد این فیلم به واسطه سوژه جذابش همچنان در صدر فروش و نگاه و توجه مخاطبان قرار دارد. در نشست خبری «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» که با اجرای ژاله صادقی برگزار شد، پوران درخشنده (کارگردان)، شهاب حسینی، طناز طباطبایی، مهین نویدی (گریمور) و محمدرضا دلپاک(صداگذار) حضور داشتند.

 

احمد میر علایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در ابتدای این نشست عنوان کرد: چهار سال پیش مشکل اساسی سینما را نبودن جذابیت در سالن های سینما دانستیم. فارابی یا سازمان سینمای بحث اصلی شان سینما است. با تحقیقات و نظرسنجی این را دستور کار قرار دادیم، تعدادی فیلم تولید شد که یکی از فیلم های شاخص ما فیلم هیس بود. این فیلم را به عنوان یک اثر ملی و دینی باید بدانیم. در سینما موضوعی به نام جذابیت مهم است در طول نود دقیقه پوران درخشنده از چند جهت کار مورد توجه انجام داده است: یک اینکه وقتی فیلم نامه را می نوشت امروز جامعه را در نظر داشت. عدم توجه جامعه به فرزندان. انبیا اشاره کردند که ریشه ی تربیت فرزندان در خانواده است. من ازبرنامه ریزان پخش گله دارم. فیلم هیس زبان جهانی دارد. راهی که توسط جدای نادر ازسیمین باز شد این فیلم می تواند ادامه دهد. بازی شهاب حسینی و طناز طباطبایی به نوعی دانشگاه بازیگری است. همه چیز این فیلم قابل توجه است و به عنوان یک اثر ملی باید به آن نگاه شود.

 

 نشست خبری فیلم سینمایی« هیس دخترها فریاد نمی زنند»

ژاله صادقی: نبض سینما را مردم می گیرند

 

پوران درخشنده در ابتدای نشست خبری عنوان کرد: خوشحالیم که دوباره آمده ایم تا ارتباط دو جانبه بین سینماگر و مردم ایجاد کنیم. تا وقتی که هستم و حضور دارم از زبان مردم حرف خواهم زد. بعد از خسرو شکیبایی به شهاب حسینی می گفتم که قبل از اینکه بازیگر خوبی باشد انسان خوبی است و بعد از آن به واسطه فیلم هیس با بابک حمیدیان آشنا شدم. شهاب حسینی مشاور من نیز در «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» نیز بود. اگر مردم فیلمی را می پسندند حاصل تجربه یک کار جمعی خوب بوده است.

 

پوران درخشنده در پاسخ به این پرسش که آیا در این فیلم رویکرد ضد قصاص داشتید یا نه؟ گفت: داوران باید داوری شان را بر اساس ویژگی های هنری یک اثر انجام دهند. موضوع من قصاص اجتماعی است. جامعه و خانواده باید قربانی بدهد تا متوجه شوند چقدر غافل هستند. من بحث قصاص را مطرح نمی کنم. در پایان بندی فیلم با رفتن دختر به انتهای راهرو و دهلیز، بچه های کوچک از مدرسه بیرون می آیند و باید به آنها فکر کنیم که چه تهدیدی لبخند این کودکان را به خطر خواهد انداخت. در هیس شخص متجاوزگر اعدام شد ولی در واقعیت متجاوز همینطور در جامعه حضور دارد.

 

طناز طباطبایی در ادامه نشست عنوان کرد: از شخص شهاب حسینی تشکر می کنم که روحیه تیمی بازیگری را به ما تزریق کرد. من و نیما صفایی خیلی مدیون او هستیم. اعتقاد من این است که سیمرغ هایمان را از نگاه بلوری مردم گرفتیم. از واکنش های که در این چند وقت گرفتم برمی آید که هرکس به نوعی درگیر این قضیه بوده است. فیلم تاثیرش را به شدت می گذارد و قدرت حرف زدن و جرات بیان احساس را به دنبال دارد.

 

شهاب حسینی و پوران درخشنده در نشست خبری فیلم سینمایی« هیس دخترها فریاد نمی زنند»

 شهاب حسینی: من در بیشتر لحظات بازی خانم طباطبایی حیرت را تجربه کردم 

 

شهاب حسینی بیان کرد: طی این سالها بزرگی و صبوری و هر آنچه شایسته یک استاد است در خانم پوران درخشنده دیدم. من در بیشتر لحظات بازی خانم طباطبایی حیرت را تجربه کردم.  طناز طباطبایی امیدی است در سینمای ایران که جایگزینی برای سوسن تسلیمی می تواند به وجود بیاورد. برای اولین بار کار تیمی به معنای واقعی را تجربه کردم و نیما صفایی نیز همچنین می تواند جایگزین مناسبی باشد برای بازیگرانی که دیگر نیستند.

 

شهاب حسینی در ادامه اظهار کرد: سینما یک صنعت وارداتی است و پارامترهای را با خود به همراه می آورد. زبان سینما یک زبان جهانی و مشترک انسانی است. در روند سینمای حرفه ای فیلم های نظیر هیس مرسوم است و از پوران درخشنده ممنونم که به سراغ این سوژه رفت. هیس جزو سه اثر برتر پوران درخشنده است. و در تمام آثار او مخاطب در راس هرم سینمای پوران درخشنده قرار دارد.

 

نیما صفایی که اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» داشت، گفت: سعادت بزرگی بود که من در این پروژه بودم و از ته دل برای همه آرزو می کنم که با شهاب حسینی همبازی شوند.

 

 

انتهای پیام/ ع.ن/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.