شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

از سوی نشر افراز منتشر شد/

«سونات اشباح»؛ نمایشنامه ای که مثل زندگی ترسناک است

سونات اشباح

سینما پرس- گروه هفت هنر/ چاپ دوم نمایشنامه «سونات اشباح» نوشته استریندبرگ و با ترجمه جواد عاطفه از سوی نشر افراز به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، نمایشنامه «سونات اشباح» که با ترجمه عاطفه نخستین بار در سال 1390 از سوی نشر افراز منتشر شده بود به تازگی از سوی نشر افراز تجدید چاپ شده است.

 

استریندبرگ نویسنده این کتاب  از مهمترین و تأثیر گذارترین نویسندگان سوئدی به شمار می آید که در کشور خود به شکسپیر معروف بود. رمان «اتاق سرخ» و نمایشنامه های «پدر»، «مادموزل ژولی»، «عید پاک» و... از جمله آثار این نویسنده به شمار می آید.

 

استریندبرگ در بخشی از نامه خود به دوستش امیل شیرینگ در مورد «سونات اشباح» نوشته است: «سونات اشباح وحشتناک است. درست مثل زندگی. زمانی که پرده کنار می رود، چشم ما چیزهایی را می بیند که براندازنده و نابود کننده است. اسراری که همه چیزهای بی ربط را به هم ربط می دهند و اعتراف آنهایی که افتخاراتشان را به رخ می کشیدند به این مسئله که پس این چهره ی ظاهرین، بدبختی شان را پنهان می کردند».

 

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:

 

همانطور که می بینی من معلول ام. بعضی می گویند مقصر خودم بوده ام. بعضی دیگر مقصر را پدر و مادرم می دانند. ولی خودم مقصر اصلی را زندگی می دانم. با فریب ها و دام هایی که در راه انسان می گذارد. آدم از یک دام فرار می کند تا در دام دیگری گرفتار شود.

 

وقتی عمارتی فرسوده شود، ویران می شود اما وقتی آدم ها زمان زیادی را در کنار هم روزگار بگذرانند، دیوانه می شوند و همدیگر را آزار می دهند.

 

شایان ذکر استنمایشنامه «سونات اشباح» با شمارگان هزار و صد نسخه در 88 صفحه و بهای چهار هزار و 400 تومان چاپ و روانه بازار نشر شده است.

 

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.