چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

رومانی برنده خرس طلایی برلین را به آکادمی اسکار فرستاد

خودنمایی فرزند

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «خودنمایی فرزند» به عنوان نماینده رومانی برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار انتخاب و ارسال شد.

به گزارش سینما پرس، رومانی فیلم سینمایی «خودنمایی فرزند» (Child’s Pose) را برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار معرفی کرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «خودنمایی فرزند» به کارگردانی کالین پیتر نتزر پیش از این در زمستان سال گذشته موفق شده جوایز خرس طلایی بهترین فیلم و فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به خود اختصاص دهد.

 

رمانی نخستین کشوری است که نماینده خود را برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار ارسال کرده است. کشورهای مختلف از سراسر جهان تا تاریخ یکم اکتبر (۹ مهر) پاییز سال جاری فرصت دارند نماینده خود را برای رقابت در بخش «آثار غیرانگلیسی زبان» هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال کنند.

 

لامینیتا جیورجیو در نقش یک مادر از خود راضی و بودگدان دومیتراش به عنوان پسر سرکش و بالغ او در فیلم سینمایی «خودنمایی فرزند» بازی کرده‌اند. این فیلم سینمایی که از ماه مارس روی پرده سینماهای رومانی رفته است توانسته فروش خوب و چشمگیری را در این کشور اروپایی برای خود رقم بزند.

 

شرکت رومانیایی «پارادا فیلم» تهیه‌کننده «خودنمایی فرزند» است و شرکت آلماین «بتا سینما» نیز پخش کننده این فیلم سینمایی است.

 

نماینده رومانی در سال گذشته «فراتر از تپه‌ها» (Beyond the Hills) نام داشت که توانست در بین ۵ نامزد نهایی دریافت جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان نیز قرار گرفت. اما در نهایت این جایزه مهم و معتبر به فیلم سینمایی «عشق» (Amour) به کارگردانی میشائیل هنکه اهدا شد.

 

هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار در تاریخ دوم مارس (۱۱ اسفند) زمستان سال جاری در سالن «دالبی تیه‌تر» شهر هالیوود برگزار می‌شود. شبکه تلویزیونی «ای بی سی» نیز این مراسم مهم و معتبر را به صورت زنده پخش می‌کند.

 

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی تنها نماینده ایران است که توانسته در هشتاد و چهارمین دوره این مراسم سالیانه جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.