یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹

صباغ‌زاده:

سینمای ما بر اساس بازیگر، شخصیت‌ نمی‌سازد

مهدی صباغ زاده کارگردان در خبرگزاری سینمای ایران

سینما پرس-گروه سینما/ مهدی صباغ زاده که این روزها در حال بازنویسی «کلوپ همسران» است، سینمای ایران را ضعیف‌تر از آن دانست که بتواند شخصیت‌پردازی را بر اساس بازیگر انجام دهد.

کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینماپرس گفت: سینمای ما به آن حد نرسیده که بخواهیم طبق شخصیت یک بازیگر، شخصیت فیلم را طراحی کنیم. ما اول فیلمنامه را می‌نویسیم و بعد به سراغ بازیگر می‌رویم و او را انتخاب می‌کنیم.

 

وی که تمایلی به شرح خلاصه فیلمنامه در حال نگارش خود نداشت، با طرح مضمون کلی «کلوپ همسران» گفت: این فیلم مشکلاتی از جامعه را دنبال می‌کند. مشکلاتی که به ارتباطات زندگی افراد در خانواده می‌پردازد. مشکلاتی مربوط به زن و شوهرها. چیزی که در داستان این فیلمنامه مهم است، ارتباط افراد با یکدیگر است.

نویسنده  «خاک و آتش»، «صبحانه‌ای برای دو نفر»  و چندین فیلمنامه سینمایی درباره انتخاب نام این اثر گفت: «کلوپ همسران» نام با مسمایی است که با توجه به شخصیت‌های فیلمنامه و همچنین موضوع فیلم که همسران و روابط آنهاست همخوانی دارد.

 

وی  درباره لوکیشن‌های این فیلمنامه ادامه  داد: تهران و شهرهای  شمالی ایران لوکیشن‌های اصلی کلوپ همسران را تشکیل می‌دهند. فضاهای مختلف این دو قسمت از کشور برای نوشتن فیلمنامه در نظر گرفته شده است.

 

صباغ‌زاده درباره نوع فیلمنامه ای که بازنویسی می‌کند و شخصیت‌های آن گفت: کلوپ همسران طنزی خانوادگی است.  در این طنز شش یا هفت شخصیت وجود دارد. یعنی حدود سه خانواده شخصیت‌های مهم فیلم را تشکیل داده‌اند.زمان فیلمنامه مربوط به زمان حال است و اتفاقات آن همگی در زمان کنونی صورت می‌گیرد.

 

صباغ زاده  کلوپ همسران را موضوعی برگرفته از نگاه نویسنده دانست و تصریح کرد: این فیلمنامه به سفارش هیچ ارگانی نوشته نشده است. من تا به حال هیچ فیلم سفارشی نساخته‌ام.

 

وی درباره زمانی که تا کنون برای نگارش این فیلمنامه صرف کرده است، گفت: بیش از یک سال است که در حال نگارش این فیلمنامه هستم. در این بین نگارش مجموعه تلویزینی «غریبه آشنا» خیلی از زمانم را گرفت.

 

وی بازنویسی فیلمنامه را تا نیمه عنوان کرد و توضیح داد: کلوپ همسران تا نیمه بازنویسی شده است.  در حدود ۹۰ الی ۱۰۰ دقیقه برای این فیلم در نظر گرفته شده  و تلاشم این است که به  زودی نیمه باقی‌مانده را هم تمام کنم. در نگارش این متن تا به حال با دو ، سه نفر از همکاران همفکری کرده ‌ام.

 

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وجود فیلم‌های بسیاری درباره همسران فیلمنامه‌اش چه تفاوتی با آن‌ها دارد گفت: این تفاوت را من نمی‌گویم. با دیدن فیلم این متن می‌توانید تفاوت را خودتان پیدا کنید. ابتدا باید فیلم دیده شود.

 

انتهای پیام/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.