جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

از سوی نشر افراز /

نمایشنامه «هملت ماشین» منتشر شد

نمایشنامه هملت ماشین

سینما پرس-گروه هفت هنر/ چاپ سوم نمایشنامه «هملت ماشین» اثری از هاینر مولر از سوی نشر افراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب سینما پرس، نمایشنامه «هملت ماشین» از آثار هاینر مولر با ترجمه ناصر حسینی مهر از سوی نشر افراز منتشر شده است، این کتاب نمایشناه کوتاهی در پنج تابلو اقتباسی و مدرن از هملت ویلیام شکسپیر است.این نمایشنامه از زبان هاملت ناهنجاری‌ها، تضادها و کشمکش‌های وحشیانه و خانمان‌ برانداز جهان امروز را به گونه‌ای شگفت‌انگیز منعکس می‌کند.

 

هاینر مولر در این نمایشنامه با اقتباس از اثر ویلیام شکسپیر تعریفی جدید را از «هملت» ارائه کرده و آن را با مسائل روز همراه کرده است، ناصر حسینی مهر پیش از این نمایشنامه «هملت ماشین» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برده بود.

 

هملت ماشین

گفتنی است که هاینر مولرنمایشنامه‌نویس، شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر آلمانی است که به او لقب بزرگترین «شاعر زنده تئاتر» پس از مرگ ساموئل بکت داده شده‌است، «ماشین هملت»، «ماموریت و چند نمایشنامه دیگر» و «هراکلس 5» از جمله آثار او در زمینه نمایشنامه هستند.

 

گفتنی است که ناصر حسینی مهر قصد دارد که در سال جاری نمایشنامه دیگری از این نویسنده آلمانی را با نام «هراکلس 5» به روی صحنه ببرد.

 

شایان ذکر است چاپ سوم نمایشنامه «هملت ماشین» نوشته هاینر مولر و با ترجمه ناصر حسینی مهر با شمارگان 1100 نسخه در 72  صفحه به تازگی از سوی انتشارت افراز منتشر شده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.