جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

داوود میرباقری:

برای انتخاب بازیگر از سریال پایتخت بهره گرفتم

داوود میر باقری  در  نشست خبری مجموعه «شاه گوش»

سینماپرس: گروه تلویزیون/ بیست و دو روز از آغاز تصویر برداری اولین سریال داود میرباقری با نام «شاهگوش» برای شبکه نمایش خانگی می گذرد، این سریال قرار است از مهر ماه پخش آن آغاز شود. روی آوردن یک کارگردان باسابقه تلویزیون که مخاطبان گسترده ای را در این رسانه دارد، به شبکه نمایش خانگی امری قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، داود میرباقری پس از به اتمام رساندن پروژه 10 ساله «مختارنامه» قصد داشت  سریال تاریخی «سلمان فارسی» را بسازد اما با وجود گذشت دو سال از انتشار اخبار مربوط به ساخت این پروژه، خبری از «سلمان فارسی» نشد و میرباقری با سریال طنز به شبکه نمایش خانگی آمد. خبرنگار ما سه شنبه شب در نشست خبری سریال «شاهگوش» در گفتگویی اختصاصی با داود میرباقری علت این تصمیم را جویا شد.

 

داود میرباقری درباره چگونگی رسیدن به سوژه «شاهگوش» عنوان کرد: طرح شاهگوش در شبی که با جمع دوستان در شاهرود جمع شده بودیم و ایده ای راجع به تصادف و قتل مطرح شد، شکل گرفت. در این سریال در یک سانحه تصادف توسط اتومبیل پژویی، قتلی صورت می گیرد که نصف پلاک ماشین مشخص است و نصفی از آن مشخص نیست. تعدادی متهم اند که باید بی گناهی خود را در رابطه با این قتل ثابت کنند. در کل سریال ژانر کمدی معمایی دارد.  

 

مدتی پیش خبری در سینماپرس منتشر شد تحت این عنوان که شریال تازه داود میر باقری برای نمایش خانگی ساخته می شود که این خبر توسط داود میرباقری تکذیب شد. میرباقری در پاسخ به این پرسش که علت این تکذیب چه بود؟ گفت: قطعا به طور کامل تکذیب نکردم. فقط چون هنوز تصمیم نهایی را نگرفته بودیم، گفتم که یک صحبت هایی شده که هنوز نتیجه اش معلوم نیست.

 

 

آیا داود میرباقری با تلویزیون قهر کرده است؟

 

میرباقری با بیان این مطلب که «از تلویزیون دلخور نیستم» در پاسخ به این پرسش که آیا قرار بود این مجموعه را برای تلویزیون کار کنید؟ تصریح کرد: ابتدا یک صحبت هایی شده بود که این مجموعه برای تلویزیون کار شود اما به نتیجه نرسیدیم.  من هنوز مصمم هستم با تلویزیون کار کنم و پروژه «سلمان فارسی» دو سال است که روی زمین است. من از لحظه نوشتن قرار داد، یک سال برای نگارش فیلم نامه زمان می خواهم اما هنوز این بستر به وجود نیامده است.

 

کارگردان سریال «مختارنامه» در پاسخ به این پرسش که شما بعد از ساخت سریال «امام علی» و «مختارنامه» سطحی را برای خود تعیین کردید و به کارگردان کارهای بزرگ مشهور شدید، آیا کاری که برای شبکه خانگی می سازید همچنان امضای شما را خواهد داشت؟ اظهار کرد: قرار است این اتفاق بیفتد و کاری ویژه بسازم. شبکه نمایش خانگی را دست کم نگیرید. به این شکل نگاه کنید که قرار است کاری برای یک کانال ارتباطی گسترده با مردم ساخته شود. من قرار است در این فضا یک کار آبرومند بسازم که به شدت تماشاچی محترم و خوبی دارد که پول خرج می کند و حاصل پولی را که خرج می کند باید بگیرد. همین مسئله مسئولیت من را سنگین تر می کند. زیرا شبکه نمایش خانگی مستقیم با مردم رو در رو است. تماشاگر تلویزیون هزینه جدا نمی پردازد و این فرق این دو تماشاگر است.

 

 

میرباقری را دلسوزی اش به نمایش خانگی کشاند؟

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل امنیت مالی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارد شما نیز مانند مهران مدیری از تلویزیون و سینما دور خواهید شد  و نگران تغییر تلقی مدیران صدا و سیما از خود نیستید؟ تاکید کرد: من فقط آمدم تاثیری بگذارم روی این فضا و بروم. نمی خواهم ارتباطم با تلویزیون و سینما قطع شود دوباره برخواهم گشت و در این فضا ثابت نخواهم ماند. اگر عمرم کفاف دهد آنقدر موضوع و فکر دارم که باید آنها را تمام کنم. تا «سلمان فارسی» شروع شود من فرصت یک ساله ای را بی کار بودم که فکر کردم بهتر است یک کار متفاوت بسازم. احساس نیاز و یک جور مسئولیت هنری و فرهنگی کردم که باید در این حوزه باشم. دلم برای تماشاگر این حوزه می سوخت و خودم هم به نوعی مخاطب آن محسوب می شدم.

 

داود میر باقری با اشاره به این که مختصات شبکه خانگی را می شناسد بیان کرد: برای کاری که قرار است در یک ارتباط مستقیم با مردم ساخته شود باید وقت گذاشت. به لحاظ وجوه فنی، وجوه ساختاری و وجوه دراماتیک باید زحمت کشید تا یک کار به درد بخور ساخته شود. نمی خواهم کارهایی که انجام شده را زیر سوال ببرم. همه کارها را هم که ندیده ام اما بخش هایی از مجموعه «قهوه تلخ» و «ویلای من» را دیده ام. این که گاهی مجموعه ای رها می شود مسئولیتش برمی گردد به سرمایه گذاران و بحثی جدا دارد اما کیفیت ساخت چیزی است که من آن را جدی دنبال خواهم کرد. و نگران مسئولیت سنگینی که بر دوشم گذاشته شده و نتیجه آن نیز هستم.

 

 

«شاهگوش» از امکانات «پایتخت» بهتر استفاده می کند!

 

کارگردان سریال «شاهگوش» با اشاره به این که موفقیت محسن تنابنده و احمد مهران فر در سریال «پایتخت» باعث انتخاب آنها شده است، عنوان کرد: قطعا علت اصلی انتخاب آنها سریال پایتخت بود. من  خیلی از سریال «پایتخت» خوشم آمد و خودم این دو بازیگر توانمند را پیشنهاد دادم. «پایتخت» کار خلاقانه و هنرمندانه ای بود که می تواند ادعا کند ساختار طنز را به درستی اجرا کرده است. بازی دوستان نیز در آنجا فوق العاده و قابل باور بود اما «شاهگوش» یک کار جدید و متفاوت است. من به توانایی دوستان در حوزه طنز ایمان آوردم و از توانایی آنها استفاده خواهم کرد وگرنه تکرار دوباره یک کار هر چند که موفق هم بوده باشد به درد نمی خورد.

 

  

انتهای پیام/ ع.ن - ب.ب 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.