چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

«گذشته» فرهادی در کانادا نمایش داده می‌شود

پوستر فیلم گذشته

سینما پرس- گروه سینما/ جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به نام «گذشته» برای نخستین بار در آمریکای شمالی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در حالی فهرست اسامی بخش‌های مختلف این جشنواره کانادایی را منتشر کردند که فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «گذشته» در کنار آثار برجسته دیگری مانند «فیلومنا» (Philomena) به کارگردانی استفان فریر، «مرد تای چی» (Man of Tai Chi) به کارگردانی کینو ریوز، «مری، ملکه اسکاتلند‌ی‌ها» (Mary, Queen od Scots) به کارگردانی توماس ایمباچ، «جو» (Joe) به کارگردانی دیوید گوردون گرین، «L’intrepido» به کارگردانی جیانی آملیو، «جنبش شب» (Night Moves) به کارگردانی کلی ریچاردت، «عمر» (Omar) به کارگردانی هانی ابو اسد، «تنها عاشقان زنده می‌مانند» (Only Lovers Left Alive) به کارگردانی جیم جارموش از جمله آثاری هستند که با نمایش در بخش جنبی ویژه‌ای از این دوره از جشنواره فیلم تورنتو نخستین تجربه نمایش خود در آمریکای شمالی را تجربه می‌کنند.

 

فیلم سینمایی «گذشته» چندی پیش توانست با حضور در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره فرانسوی را برای برنیس بژو به ارمغان بیاورد.

 

 

علاوه بر بژو، علی مصفا و طاهر رحیم دیگر بازیگران «گذشته» هستند. در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

 

همچنین فیلم‌ سینمایی «اوت؛ اوسیج کانتی» (August: Osage County) که مریل استریپ و جولیا رابرتز در آن ایفای نقش کرده‌اند/ مستند «سوپرمنش؛ افسانه شپ گوردون» (Supermensch: The Legend of Shep Gordon»/ فیلم زندگی‌نامه نلسون ماندلا «راه طولانی تا آزادی» (Long Walk to Freedom) به کارگردانی جاستین چادویک و «پارکلند» (Parkland) به کارگردانی پیتر لاندزمان از جمله برجسته‌ترین آثار حاضر در این دوره از جشنواره فیلم تورنتو هستند.

 

فیلم سینمایی «پنجمین وضعیت» (The Fifth Estate) به کارگردانی بیل کاندون که در آن بندیکت کامبرباچ در نقش رییس ویکی‌لیکس بازی کرده است نیز در تاریخ ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) تابستان سال جاری در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده می‌شود.

 

همچنین فیلم سینمایی «زندگی جنایی» (Life if Crime) به کارگردانی دنیل شچتر که براساس رمانی به نام «سوییچ» (The Switch) نوشته المور لئونارد ساخته شده است نیز در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم تورنتو اکران می‌شود.

 

فیلم سینمایی «جاذبه» (Gravity) به کارگردانی آلفونسو کارون که در مراسم افتتاحیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز نمایش داده می‌شود نیز در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اکران می‌شود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.