چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

احسان کرمی در نقش کارگردان تئاتر:

خوشحالم فردی مثل طائرپور را کنارم دارم/ سام قریبیان از بازیگران

احسان کرمی

سینما پرس-گروه هفت هنر/ نمایش «بوی قهوه و بلال و کباب» به کارگردانی احسان کرمی و تهیه کنندگی فرشته طائر پور، شهریور ماه به روی صحنه می رود که سام قریبیان نیز در این کار به عنوان بازیگر نقش آفرینی می کند.

احسان کرمی مجری و گوینده نام آشنای برنامه های رادیویی و تلویزیونی است، وی که در سال ۱۳۵۹ متولد شده است فعالیت هنری خود را در سال ۸۵ با رادیو تهران شروع کرده است. چهار دیواری ممنون، مکث ۹۵، صبح تهران، تهران در شب، جمعه ایرانی از جمله برنامه های رادیویی هستند که وی در آنها حضور داشته است همچنین کرمی اجرای برنامه هایی چون تصویر زندگی و طلوع (شبکه چهار سیما) را نیز در تلویزیون بر عهده داشته است، شاید کمتر کسی بداند که او از جمله هنرمندانی است که در عرصه بازیگری تئاتر نیز فعالیت هایی را انجام داده است، وی هم اینک نخستین تجربه خود در حوزه کارگردانی تئاتر را انجام داده است.

 

 «بوی قهوه و بلال و کباب» نمایشی است که به عنوان نخستین تجربه کارگردانی احسان کرمی و تهیه کنندگی فرشته طائر پوردر فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت، اجرای این نمایش بهانه ای شد برای انجام گفت و گویی با این هنرمند، وی در رابطه با شکل گیری ایده اجرای این نمایش بیان کرد: ایده این نمایش از یک آسیب اجتماعی به ذهن من رسید که این ایده منجر به نگارش نمایشنامه ای با نام «برام چی آوردی؟» شد که این نمایش را سال گذشته برای اجرا به جشنواره تئاتر فجر ارائه کردم اما در ابتدا پذیرفته و پس از آن رد شد و به این ترتیب از جشنواره کنار رفتم.

 

وی ادامه داد: پس از مدتی دوباره تصمیم گرفتم که این نمایش را به صحنه ببرم به این ترتیب با صحبت هایی که با خانم فرشته طائر پور انجام دادم وی در ابتدا به عنوان نویسنده کار بازنویسی متن را بر عهده گرفته و پس از آن نیز به عنوان تهیه کننده همکاری خود را با گروه ادامه داد.

 

احسان کرمی

کرمی در رابطه با تغییراتی که در نمایشنامه «برام چی آوردی؟» بیان کرد: به طور کلی در بازنویسی، حدود ۴۰ در صد از متن نمایشنامه تغییر کرد و یک شخصیت دیگر نیز به بازیگران افزوده شد همچنین با صحبت هایی که با خانم طائر پور انجام دادم تصمیم گرفتیم که نام نمایش را نیز به «بوی قهوه و بلال و کباب» تغییر بدهیم.

 

مجری برنامه «مکث ۹۵» در خصوص آشنایی خود با فرشته طائر پور عنوان کرد: سابقه آشنایی من با خانم طائر پور بر می گردد به برنامه رادیویی «مکث ۹۵» که ایشان از شنونده های خوب برنامه ما بودند و بعد از آن هم در فیلم «آینه های روبه رو» بود که من پیشنهاد همکاری در این نمایش را به وی دادم و خانم طائر پور هم طف کردند و این پیشنهاد را پذیرفتند.

 

کرمی ضمن بیان اینکه کارگردانی تئاتر تجربه ای جذاب و شیرین را برایش به وجود آورده است، در این رابطه ادامه داد: کارگردانی در تئاتر تجربه ای جذاب، شیرین و در عین حال سخت است، با توجه به این که من در رشته سینما هم تحصیل کرده ام باید بگویم کارگردانی تئاتر خیلی متفاوت با کارگردانی سینما است، خیلی خوشحالم که در نخستین تجربه ام در مقام کارگردان تئاتر شخصیتی مثل فرشته طائر پور را در کنار خود دارم همچنین گروهی که برایم مثل خانواده شده اند و حضور در کنار آنها برایم بسیار شیرین است.

 

احسان کرمی

وی در مورد بازیگران نمایش «بوی قهوه و بلال و کباب» تصریح کرد: میثم عبدی، بهار کیان افشار، نازنین کریمی و سام قریبیان بازیگران این نمایش هستند که سام قریبیان اولین تجربه خود در عرصه بازیگری تئاتر را تجربه می کند.

 

کرمی ادامه داد: تا نتیجه بازبینی نمایش مشخص نشود نمی توانم زمان دقیقی برای اجرای نمایش اعلام کنم اما حدودی می توانم بگویم که این کار از اوایل شهریور ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

 

وی در مورد داستان نمایش «بوی قهوه و بلال و کباب» خاطر نشان کرد: داستان نمایش روایت گر یک قصه اجتماعی است که در فضایی کاملا رئال روایت می شود و در مورد آسیب هایی است که برخی از خانواده های متوسط رو به بالا را تهدید می کند، و در واقع داستان آن اشاره ای به ازدیاد سفر و کوچ مردم به خارج از کشور دارد.

 

کرمی در پایان ضمن بیان اینکه این نمایش به گفته تعدادی از کارشناسان و منتقدین کار خوبی شده است، اظهار داشت: امیدوارم که این نمایش با استقبال مواجه شود ضمن اینکه از مسئولان درخواست می کنم که به کار اولی ها توجه بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.