چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

با سرآشپزی اکبر عبدی و در سریالی به نام «شاهگوش»/

کارگردان مختارنامه کله پاچه سرو می کند

نشست خبری مجموعه «شاه گوش» به کارگردانی داوود میرباقری

سینماپرس - گروه تلویزیون/ داوود میرباقری کارگردانی که در سال های اخیر با ساخت سریال هایی تاریخی و مذهبی در میان مخاطبان تلویزیون شهرت کسب کرده، به زودی با اثری طنز به شبکه نمایش خانگی می آید. نام این سریال «شاهگوش» است و در آن ترکیبی از بازیگران قدیمی آثار میرباقری در کنار چهره هایی جدید همچون: محسن تنابنده، طناز طباطبایی، مرجانه گلچین و... حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، شب گذشته گروه سازنده این سریال در نشستی رسانه ای به معرفی این سریال پرداختند. در این نشست فضایی شبیه کله پزی که یکی از لوکیشن های اصلی سریال است تعبیه شده بود. اکبر عبدی که دیشب جایش در این نشست خالی بود، در این سریال نقش رحمان صاحب کله پزی را دارد، مرجانه گلچین نقش گلاب همسر رحمان و طناز طباطبایی نقش دختر آنها را بازی می کند. 

 

 سعید قطبی زاده مجری این برنامه عنوان کرد: دو گرایش عمده در آثار میرباقری وجود دارد: سنت نمایش و کارهای تاریخی اسلام. سریال «شاهگوش» جزو گرایش اول است.

 

داود میرباقری کارگردان و نویسنده «شاهگوش» عنوان کرد: بعد از تجربه 10 ساله مجموعه تاریخی «مختارنامه» جا داشت که یک ارجاع به گذشته نمایشی خود خصوصا تئاتر «دندان طلا» داشته باشم. من هرجا کم آوردم به حال و هوای تئاتری و نمایشی خودم برگشتم. امیدوارم همانطور که تئاتر من را سر کیف و شوق می آورد این کار نیز همانطور باشد.

 

میرباقری در ادامه درباره همکاری اش با زوج هنری خود عبدالله اسکندری گفت: هرگاه فیلم نامه ای می نویسم، اولین کسی که دوست دارم نوشته ام را بخواند عبدالله اسکندری است. من به تشخیص و نوع ارتباط او با موضوع هنری ایمان دارم و عکس العمل او برای من تعیین کننده است.

 

داوود میر باقری  در  نشست خبری مجموعه «شاه گوش»

 

استفاده از ظرفیت های میرباقری برای برگرداندن رونق صنعتی نوپا

 

مهران برومند و سید محمد امامی تهیه کنندگان «شاهگوش» با اشاره به انتخاب داود میرباقری برای بالا بردن ارتقا سطح ویدئو رسانه اظهار کردند: مجموعه تصویر گستر پاسارگاد در سه سال گذشته سهم اصلی بازار توزیع را به عهده داشته و در حال حاضر بزرگترین شبکه مویرگی پخش است. امروز با ساخت مجموعه های مختلف، حلقه تولید نیز به این مجموعه اضافه شده و نیت ما از انتخاب داود میرباقری ارتقا سطح کار ویدئو رسانه است. اگر چند سال پیش تیراژ ویدئو رسانه یک میلیون و هشتصد نسخه بود امروز به دویست هزار نسخه کاهش پیدا کرده است، ما در روزهای رکود به سر می بریم و فکر می کنم ظرفیت میرباقری رونق را به این صنعت برمی گرداند. 

 

داود میرباقری بعد از پایان صحبت های تهیه کنندگان «شاهگوش» بیان کرد: من بسیار نگرانم زیرا هنوز نتوانستم جمع بندی از وضعیت داشته باشم. من عادت دارم قبل از اینکه کاری را بسازم آن را در ذهنم ببینم. احتمالا به خاطر این جمله که گفتند من آمدم تا کیفیت سینمای خانگی بهتر شود من باید سال ها غرامت بدهم.

 

نشست خبری مجموعه «شاه گوش» به کارگردانی داوود میرباقری

 از دیگر بازیگرانی که در این نشست حضور داشتند: فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، احمد مهران فر، شهرام حقیقت دوست و سیروس گرجستانی بودند.

 

فرهاد اصلانی که در این سریال نقش رییس کلانتری را بازی می کند، عنوان کرد: این سریال چهارمین همکاری ام با داود میرباقری است. من با مجوز میرباقری در «امام علی» وارد عرصه تصویر شدم و با تئاتر «عشق آباد» او به صورت جدی به دنیای بازیگری معرفی شده ام. 

 

محسن تنابنده در رابطه با همکاری اش با داود میرباقری گفت: وقتی «مختار» شروع شد من فکر کردم چرا هیچ کس در انتخاب بازیگر برای این سریال به من فکر نمی کند. تا این که رسیدیم به پروژه «شاهگوش». در این سریال کار من نسبت به نقش هایی که تا به حال بازی کرده ام سخت تر است اما تیم حرفه ایی باعث شده تا خیالم راحت شود. شخصیت من شبیه یک هنرمند معروف است اما دقیقا خود آن خواننده نیست. من نقش یک خواننده را بازی می کنم که برای آن که جذاب تر باشم ادای آن خواننده معروف را در می آورم و در مجالس می خوانم.

 

انتهای پیام/ ع.ن - ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.