دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱

در نشست پژوهشی فرهنگستان هنر/

محسن شریفیان از موسیقی رمضان بوشهر می‌گوید

محسن شریفیان*

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نشست پژوهشي «بررسي موسيقي آييني رمضان» با حضور محسن شریفان در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، چهارشنبه دوم مردادماه نشست پژوهشي «بررسي موسيقي آييني رمضان» همزمان با ميلاد فرخنده حضرت امام حسن مجتبي (ع) در تالار ايران فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود.


این نشست با حضور محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان، علی اصغر بیانی، فواد توحیدی، موسی جرجانی و متین رضوان پور برگزار می شود و در آن موسیقی رمضان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

محسن شریفیان درخصوص حضور خود در این نشست عنوان کرد: حضور در این نشست در ادامه کارهای پژوهشی گروه لیان است که در کنار فعالیت هایی که در زمینه موسیقی و اجراهای مختلف دارد صورت می گیرد.

 

وی افزود: در این نشست که به پیشنهاد فرهنگستان هنر شکل گرفته است من درمورد موسیقی رمضان در بوشهر به طور کامل صحبت خواهم کرد و در پایان اختصاصا موسیقی رمضان بوشهر به طور زنده اجرا می شود که این اجرا به هنرمندی «آکا صفوی» است که نمونه های موسیقی رمضان را اجرا خواهد کرد.
 

گفتنی است، در این نشست علي‌اصغر بياني به بررسي «جايگاه موسيقي آييني و مذهبي در ايران» مي‌پردازد و «موسيقی رمضان در کرمان»، «رمضان خواني در ميان تركمانان» و «الحان تلاوت قرآن در نواحي مختلف ايران» عناوين ديگر مقالاتي است كه به ترتيب توسط فواد توحيدي، موسي جرجاني و متين رضوان‌پور ارائه مي‌شود.

 

قطعه موسیقایی که به طور زنده به اجرا گذاشته می شود «دُم دُم سحري» بوشهر نام دارد.


اين نشست روز چهارشنبه، دوم مرداد ساعت ۱۰:۳۰ برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، پايين‌تر از چهارراه طالقاني، شماره ۱۵۵۲، ساختمان مركزي فرهنگستان هنر مراجعه كنند. ورود براي تمامي شركت كنندگان آزاد است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.