دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

به دنبال ارسال خبری مبنی بر بررسی تخلف سازمان سینمایی از سوی دیوان عدالت اداری/

رجبی فروتن: هنوز هیچ دادخواستی به دست ما نرسیده است/ فرجی: دوستان در ویدئو رسانه عجولانه رفتار نکنند

رجبی فروتن در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس-گروه سینما/ دو تن از مدیران سازمان سینمایی در مورد خبری که موضوع آن بررسی تخلف سازمان سینمایی از سوی دیوان عدالت اداری بود اظهار نظر کردند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، صبح امروز از سوی اتحادیه ویدئو رسانه خبری ارسال شد که در آن به این موضوع اشاره شده که دیوان عدالت اداری تخلف سازمان سینمایی را بررسی می کند. در این مورد به سراغ دو تن از مدیران سازمان سینمایی رفتیم و چگونگی این بررسی و حکم را از سوی دیوان عدالت اداری جویا شدیم. رجبی فروتن؛ سخنگوی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: اگر شکایتی از سازمان سینمایی در دیوان عدالت اداری مطرح شود از سوی این دیوان دادخواستی به سازمان سینمایی و یا دفتر حقوقی سازمان ارسال می شود که طی آن فرصتی بیست روزه برای ارائه لایحه دفاعی داده می شود.

 

وی تاکید کرد: هنوز دادخواستی از سوی دیوان عدالت اداری به سازمان سینمایی ارسال نشده است.

 

محمدرضا فرجی؛مدیر شبکه نمایش خانگی هم در این زمینه به سینماپرس گفت: موسسه ویدئو رسانه مشخص نکرده است که منظورش از مکاتبات و عدم پاسخگویی سازمان سینمایی چه بوده است چرا که آقای شمقدری مکاتبات مختلف را به واحدهای زیرمجموعه مربوطه ارجاع می دهد و من متوجه نمی شوم منظور آن ها عدم پاسخگویی به کدام مکاتبه است.

 

وی افزود: در حال حاضر تدوین آیین نامه شورای صنفی پخش نمایش خانگی به پایان نرسیده است و کارشناسان مشغول کار روی آیین نامه هستند البته مراحل پایانی تدوین است. بهتر است دوستان عجولانه رفتار نکنند و اجازه دهند تدوین به پایان برسد سپس اگر به نفعشان نبود اعتراض کنند.

 

فرجی با تاکید بر این که تا جرمی رخ ندهد قابل بررسی نیست، تصریح کرد: قصد ما نظم دهی به سیستم توزیع فیلم های ویدیوئی است و مطمئنا در کلیت تشکیل شورای صنفی و تدوین آیین نامه به نفع پخش ویدیوئی ما خواهد بود، خلع ها هم در ادامه برطرف می شوند.

 

امروز -17 تیرماه- اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه اعلام کرد: موضوع تشکیل شورای صنفی پخش شبکه نمایش خانگی کشور از سوی رییس دیوان عدالت ادرای جهت بررسی های بیشتر به دفتر معاونت هیات عمومی دیوان ارجاع شد.

 

در این متن آمده است در پی بی توجهی رییس سازمان سینمایی به مکاتبات و پیگیری های اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران در خصوص تدوین و تشکیل غیر قانونی آیین نامه و شورای صنفی پخش شبکه نمایش خانگی از سوی معاونت فعالیت ها و دفتر نمایش خانگی این سازمان، اتحادیه ویدئو رسانه برای صیانت از حقوق قانونی موسسات عضو این تشکل صنفی و اعلام این حرکت مغایر قوانین جاری، مراتب را به اطلاع مراجع صالحه رساند و در همین زمینه با دستور ریاست محترم دیوان عدالت اداری جناب حجت الاسلام والمسلمین منتظری، موضوع جهت بررسی و اعلام نظر به هیات عمومی دیوان ارجاع شد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.